همایش «سه ساله های حسینی» درهرمز برگزار شد

همایش سه ساله‌های حسینی ویژه سالروز شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها)به همت پیروان عترت هیئت رزمندگان هرمز و با حضور کودکان خردسال و مادران آنها در جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سرهنگ «رسول جهانداری» فرمانده سپاه سیدالشهدائ هرمز در همایش  سه ساله های حسینی در جزیره هرمز  مهمترین ویژگی جریان عاشورا را مردمی بودن آن دانست و گفت: با گذشت سال‌های متمادی از این حرکت تاریخی، قیام عاشورا همچنان زنده و بالنده است و دلها را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

 

وی  ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) افزود: این همایش با هدف تبیین سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در جامعه به ویزه بین نونهالان برگزار می شود.

 

سپاه سید الشهداء جزیره هرمز حضور کودک خردسال و افراد مسن بین شهدای کربلا را مهمترین عامل مردمی بودن این قیام  عنوان کرد و افزود: امام حسین (علیه السلام) قیام عاشورا را دو مرحله ای طراحی کرده بود و حضور بانوان و اعضای خانواده به خصوص حضرت زینب (سلام الله علیها) در این حرکت موجب ماندگاری و انتقال عظمت قیام عاشورا شد.

 

جهانداری  هدف از برگزاری این مراسم را بزرگداشت نام آور سه ساله ای دانست که با وجود سن کم درس زندگی داد تا عشق به پدر، مولا، خدای متعال و اعتلای دین مقدس اسلام از زندگی این بزرگ دخت گرامی امام حسین (علیه السلام) به منصه ظهور برسد.

 

کد خبر 975431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha