پاک سازی غار علیصدر بزرگ ترین غار آبی جهان

مجیدی گفت: همزمان با دوم مهر در روزملی غارهای پاک ، بزرگ ترین غار آبی جهان ، غار علیصدر همدان پاکسازی شد.

«مهدی مجیدی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: غار علیصدر همدان به مناسبت دوم مهر و یازدهمین سال برگزاری روز ملی غار پاک، به همت  شرکت سیاحتی علیصدر با رعایت پروتکل های بهداشتی پاکسازی شد.

 

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر  افزود: به مناسبت روز ملی غار پاک ، برنامه ای با همکاری آموزش و پرورش و کارکنان غارعلیصدر و دانش آموزان دختر  نسبت به پاک سازی محوطه غار علیصدر اقدام شد.

 

وی تصریح کرد: غار علیصدر بعنوان بزرگترین غار آبی قابل قایقرانی جهان همواره بعنوان اولین مقصد گردشگری در استان همدان مطرح بوده  و امیدواریم در شش ماه دوم سال جاری نیز بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

 

وی اظهار داشت: بین جاذبه‌های گردشگری غرب کشور غار شگفت‌انگیز علیصدر تافته‌ای جدا بافته‌ است و  سال‌های سال است وزنه سنگین بالا رفتن آمار گردشگری استان و نقطه تأثیرگذار بر اقتصاد محلی، جذب گردشگران با هدف بازدید از این جاذبه شاخص است.

 

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان به شرایط جامعه در ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: غار علیصدر همدان با حفظ فاصله هوشمند و رعایت پروتکل بهداشتی آماده پذیرایی از گردشگران است.

 

مجیدی خاطر نشان کرد: با انجام اقدامات گسترده ای در زمینه حفاظت از غارها در سطح وسیعی از جامعه و افرادی که با مقوله غار و غارنوردی و غارشناسی سر و کار دارند، دیگر موضوع حفاظت از غارها مهجور نیست.

 

دوم مهرماه روز ملی غار پاک نام‌گذاری شده است.

 

کد خبر 975448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha