یادوار شهدای لرستان برگزار می شود

ابدالی پور گفت: با همکاری کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی، یادواره شهدای استان لرستان برگزار می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: به مناسبت گرمیداشت هفته دفاع مقدس، تکریم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت به همت کانون فرهنگی هنری شهید حاج قاسم سلیمانی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان یادواره شهیدان دفاع مقدس استان در گلزار شهدای خرم آباد برگزار می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: این آیین عصر امروز در گلزار شهدای خرم آباد، قطعه شهدای گمنام برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این آیین  و در ادامه طرح ملی «سه شنبه های تکریم» از چند نفر از خانواده های معظم شهدای استان لرستان تجلیل می شود.

 

ابدالی پور بیان کرد: این یادوراه شهدا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز برگزار می شود.

 

وی در ادامه اذعان داشت: برگزاری یادواره های شهدا فرصتی برای بازخوانی زندگی نامه و سیره و منش شهدا و همچنین ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت است.

 

ابدالی پور همچنین با اشاره به طرح ملی « سه شنبه های تکریم» بیان کرد: "طرح ملی سه شنبه های تکریم" به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات در دست اقدام است.

 

وی افزود: تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران از دیگر اهداف این رویداد ملی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان ابراز کرد: این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحضه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر ائمه جمعه مسجد به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

 

ابدالی پور با بیان اینکه طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در سطح تمامی کانون های مساجد در دست اقدام است، گفت: تا پایان هفته دفاع مقدس در هفتم مهر ماه، با هدف دلجویی از خانواده معظم شهدا و بزرگداشت ایثارگران در استان ادامه دارد.

کد خبر 975595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha