دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب / مقاومت و ایستادگی رمز پیروزی ملت ایران اسلامی است

سرهنگ سلامی مقاومت و ایستادگی را رمز پیروزی ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس دانست و گفت: رزمندگان استان سمنان ولایتمداری را ترویج دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ« محمد حسن سلامی» در دیدار با اعضای شورای تأمین شهرستان مهدیشهرگفت: دفاع مقدس ملت بزرگ ایران مجاهدت در راه خدا بود که مردم  ایران در این امتحان  بزرگ الهی با جان و مال خود جهاد کردند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت:  تفکر انقلابی و جهادی، قلبهای مالال از ایمان و توکل به خدا، روحیه ایثار، فداکاری، شجاعت، سلحشوری، وحدت و پیروی ازامام و ولایت، ما را در برابر دشمنان پیروز کرد.

 

 وی با بیان اینکه پیروزی مردم ایران در انقلاب و جنگ تحمیلی نشان از مقاومت و ایستادگی آنان بود اضافه کرد: پیروزی‌های ایران اسلامی در تمام چهار دهه گذشته تا به امروز مرهون مجاهدت رزمندگان اسلام دفاع مقدس است.

 

سلامی از وحدت و پیروی از امام و ولایت به مثابه محورهای اصلی روحیه رزمندگان اسلام یاد کرد و گفت: این عوامل بود که ما را در برابر دشمنان پیروز کرد لذا باید امروز هم به دنبال ترویج این شاخص‌ها باشیم.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تأکید براینکه همه ما باید تلاش کنیم ارزش های دفاع مقدس در جامعه اسلامی ما زنده بماند ادامه داد: هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصتی مغتم برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب، ایثارگری و جانفشانی های رزمندگان سلحشوری است که با خلق حماسه هایی ماندگار اقتدار و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند، از این رو مهم ترین راه احیای ارزش های والای نظام و انقلاب حرکت در مسیر شهدا و زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت است.

 

وی افزود: انتظار می‌رود در شهرستان مهدیشهر در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سرکشی و تجلیل از رزمندگان، فضاسازی فرهنگی و تبلیغی، گسترش محافل خاطره‌گویی در جلسات و محافل در این راه کوشش کنند.

 

سلامی افزود: مسئولان این شهرستان می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان، نیروهای مسلح و توجه به درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس برای تدوین و چاپ کتاب، در راستای ترویج فرهنگ دفاع موفق عمل کنند.

کد خبر 975639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha