برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان

پناهی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان خوزستان خبر داد و گفت: این آزمون سه شهر اهواز، دزفول و آبادان برگزار می‌شود.

«محمدحسین پناهی‌فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان اظهار کرد: اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: به استناد ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعطای صلاحیت حرفه‌ای در مورد مهندسان از طریق دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی است.

 

وی با بیان اینکه هر ساله به منظور احراز صلاحیت، آزمون ورود به حرفه به صورت سراسری برگزار می‌شود افزود: قبولی در این آزمون‌ها یکی از شرایط لازم برای اخذ پروانه اشتغال خواهد بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، امسال آزمون به جای ۲ روزی که مقرر بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود در سه روز شهریور و سوم و چهارم مهرماه در نوبت‌های صبح و عصر برگزار می‌شود.

 

پناهی‌فر تصریح کرد: اولین روز آزمون (پنج شنبه ۶ شهریور) برگزار شد اضافه کرد: این آزمون با عنوان طراحی و معماری در سه حوزه اهواز، دزفول و خرمشهر به صورت ترسیمی برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: داوطلبان رشته معماری طراحی پنج درصد از هفت هزار و ۸۴۹ نفر داوطلب کل استان را شامل می‌شوند که درآن روز بدون مشکل خاص در آزمون شرکت کردند.

 

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: ۹۵ درصد باقی مانده داوطلبان امروز و فردا (3 و 4 مهر) برای هفت رشته عمران (محاسبه، نظارت و اجرا)، معماری )نظارت و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت و طراحی)، تاسیسات برقی (نظارت و طراحی)، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک و همچنین صلاحیت‌های ورود به حرفه کاردان‌های فنی و نیز صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

 

وی ابراز کرد: آزمون‌های روز سوم و چهارم مهر ماه در سه حوزه اهواز (مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان)، دزفول (دانشگاه اصول الدین) و آبادان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان) برگزار می‌شود.

 

پناهی‌فر آزمون‌های فوق را به صورت تستی چهار گزینه ای دانست و خاطر نشان کرد: به ازای هر پاسخ غلط ۳/۱ نمره منفی منظور خواهد شد.

 

وی اذعان کرد: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان آزمون‌های صبح امسال یک ساعت زودتر و در ساعت هشت صبح آغاز و در بین آزمون صبح و عصر محل های آزمون ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در پایان یاد آور شد: در این دوره میزان شرکت‌کنندگان ۲۳ درصد بیش از آزمون سال گذشته است.

 

کد خبر 975656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha