پیامد اصلاح نشدن ساختار بودجه، کسری بودجه است

سبحانیان با اشاره به اینکه پیامد اصلاح نشدن ساختار بودجه، کسری بودجه است، گفت: کسری بودجه ریشه بسیاری از معضلات مثل تورم، رکود، فقر و فاصله طبقاتی و ... است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید محمد سبحانیان شب گذشته (سه شنبه 29 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: اصلاح ساختار بودجه یک کلان پروژه است و ابعاد بزرگ و پیچیده آن به سرعت اتفاق نخواهد افتاد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: پیامد اصلاح نشدن ساختار بودجه، کسری بودجه است و کسری بودجه ریشه بسیاری از معضلات مثل تورم، رکود، فقر و فاصله طبقاتی و ... است.

 

این کارشناس اقتصادی گفت: مجلس در طرحی تلاش می‌کند با احکامی که در حوزه منابع و مصارف وجود دارد حداقل از میزان کسر بودجه کم کند تا بتواند آثار و تبعات آن را کمتر و مدیریت کند.

 

سبحانیان با بیان این که یکی از مهمترین مؤلفه‌های بودجه، شفافیت آن است افزود: در سال‌های گذشته به مهمترین پایه بودجه که شفافیت منابع است عمل نشد که این موجب شد همواره یک بودجه صوری تصویب شود.

 

وی همچنین تاکید کرد: خط قرمز مجلس باید کسر بودجه باشد و خود مجلس هم نباید تصمیماتی بگیرد بدون توجه به منابع آن که موجب افزایش کسر بودجه شود.

کد خبر 975673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha