خراسان رضوی دارای ۳۱ شهر با پهنه های ناکارآمد و بافت های فرسوده است

سالیانی گفت:خراسان رضوی دارای ۳۱ شهر با پهنه های ناکارآمد و بافت های فرسوده با جمعیت یک میلیون و هفتصد هزار نفری است که بزرگترین آن با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متعلق به حاشیه شهر مشهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی سالیانی» امروز(۳ مهر) در مراسم آغازعملیات اجرایی ۱۲ پروژه بزرگ شهری در شهرک های شهید رجایی و باهنر با بیان اینکه استانداری به عنوان مسئول ستاد بازآفرینی استان، مسئولیت بازآفرینی را برعهده دارد، گفت:خراسان رضوی دارای ۳۱ شهر با پهنه ها ی ناکارآمد و بافت های فرسوده با جمعیت یک میلیون و هفتصد هزار نفری است که بزرگترین آن با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متعلق به حاشیه شهر مشهد است.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: برای ساماندهی پهنه های ناکارآمد به اعتباری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان نیاز است و در مجموع تا کنون و طی سالهای گذشته پروژه هایی به مبلغ حدود یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان در این مناطق اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: معتقدیم با اعتبار ۲هزارو ۴۰۰ میلیارد تومانی که برای اجرای پروژه های عمرانی در مناطق حاشیه ای در نظر گرفته شده و امروز شاهد آغاز بخشی ازآن هستیم این مناطق به تدریج به متن خواهند پیوست.

 

 سالیانی گفت: در کنار این اقدامات، در حوزه اقدام ملی مسکن نیز احداث ۴۷ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است که از این تعداد ۶ هزار واحد در پهنه های حاشیه شهر مشهد احداث خواهند شد.

کد خبر 975678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha