​احداث بندر در گلستان موجب تقویت تجارت می شود/ افتتاح ۳۲ مدرسه جدید در گلستان

حق شناس گفت: ایجاد بندر در گلستان به تقویت تجارت و صادرات محصولات کشاورزی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز(پنجشنبه ۳ مهر) در جشنواره شهید رجایی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس همانند گنجینه ای است که می توان تعداد زیادی از ارزش ها را از آن دوران پرافتخار استخراج کرد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: غرب تا جایی که بتواند از جانیان خود حمایت می کند مگر آنکه مقابل خودشان غرب بگیرد و این مهم نشان می دهد غرب قابل اعتماد نیست لذا امروز نگاه به درون و توانمندی های داخل کشور بیش از هر زمان دیگری برای ما ضروری است.

 

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از راه های تقویت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: امام راحل به واسطه سرمایه اجتماعی که مهم ترین عنصر آن اعتماد است بر دشمنان پیروز شد و امروز نیز باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

حق شناس به اجرای طرح «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» اشاره کرد و ابراز داشت: دریافتی ماهانه ایتام ۲۵۰ هزار تومان است که این میزان کفاف نگه داری آنها را نمی دهد و به دستگاه های اجرایی ابلاغ می کنم ماهانه ۲۰ هزار تومان از حقوق کارمندان برای 9 هزار یتیم گلستانی صرف شود.

 

استاندار گلستان به افتتاح هتل ورزش گرگان به عنوان تنها هتل ورزشی شمال کشور اشاره کرد و افزود: جوانان گلستانی در 96 رشته در باشگاه های مختلف، لیگ دسته یک و دو و لیگ برتر ورزش می کنند اما از وجود یک سالن 6 هزار نفری محروم هستیم.

 

وی تصریح کرد: برنامه هفتم در دست اقدام است و اکنون باید راجع به پروژه های زیرساختی تدبیری بیاندیشیم تا در سال آینده با روی کارآمدن دولت جدید این پروژه ها پیگیری و اجرایی شود و مبنای برنامه هفتم باشد.

 

حق شناس اضافه کرد: تمامی دستگاه های اجرایی گلستان در ۱۰ روز آینده طرح ها و پروژه های خود را در اختیار ما قرار دهند تا پس از طرح با نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

 

استاندار گلستان با قدردانی از بنیاد مسکن در خدمت رسانی به زلزله زدگان رامیان گفت: در ۴۸ ساعت نخست وقوع حادثه کلنگ بازسازی نخستین واحد خسارت دیده به زمین خورد و عملیات سقف آن نیز اجرا شد و درصدد هستیم قبل از فرا رسیدن فصل سرما کار بازسازی و بهسازی واحدهای زلزله زده به اتمام برسد.

 

وی با بیان اینکه مقاوم سازی واحدهای مسکونی ناایمن در استان حادثه خیز گلستان ضرورت دارد، یادآور شد: از نزدیک به ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ناایمن در روستاهای گلستان تاکنون ۲۰ هزار واحد مسکونی در دولت فعلی مقاوم سازی شده است که مردم و مسئولان باید برای مقاوم سازی ۹۰ هزار واحد دیگر وارد میدان شوند.

 

حق شناس با بیان اینکه متأُسفانه تولید گلستان پررونق نیست و علت آن فقدان تجارت پررونق است، بیان کرد: گلستان در بخش کشاورزی از ظرفیت بی نظیری برخوردار است و گلستان در ۱۵ محصول رتبه نخست را دارد و با این ظرفیت به نظر می رسد گره کار در نبود تجارت فعال است.‌

 

استاندار گلستان تصریح کرد: ایجاد بندر در گلستان به تقویت تجارت و صادرات محصولات کشاورزی کمک می کند و امیدوارم با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پروژه ایجاد بندر در گلستان گشایشی ایجاد شود.

 

وی از مشارکت 32 درصدی مردم گلستان در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: انتخابات میان دوره ای مجلس با مشارکت مطلوب دستگاه های امنیتی انتظامی و نظامی بدون هیچ تنش و حاشیه ای در گلستان برگزار شد.

 

حق شناس از عملکرد هیئت های مذهبی در رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم قدردانی کرد و یادآور شد: خوشبختانه امروز استان گلستان از لحاظ شیوع کرونا در بهترین وضعیت قرار دارد و لازم است همچنان به توصیه های بهداشتی عمل کنند تا با پیک سوم کرونا مواجه نشویم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه 80 درصد دانش آموزان مراجعه حضوری دارند و مدارس هر روز ضدعفونی می شوند، خاطرنشان کرد: در مهرماه امسال ۳۲ مدرسه جدید در گلستان افتتاح می شود، همچنین بیمارستان مراوه تپه نیز با تجهیزات و امکانات در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

 

وی با قدردانی از عملکرد شیلات و دامپزشکی گلستان در کنترل بیماری لکه سفید در مزارع میگو، ابراز داشت: امسال 40 درصد ظرفیت 450 تن میگو در گلستان تولید شد که ۴۵ تن افزایش داشت.

 

 

کد خبر 975687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha