وضعیت سفید تا کشف درمان قطعی کرونا معنا ندارد/ نظارت مداوم بر عملکرد مدارس

عارف نیا گفت: تا کشف درمان قطعی کرونا و تولید واکسن، وضعیت زرد، قرمز و سفید شهرها معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» عصر امروز(جمعه 4 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر استان گلستان جزو نقاطی است که با پیک قابل توجه کرونا مواجه نبوده و روند کنترل شده ای در گلستان برقرار است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: به طور متوسط روزانه 35 الی 40 بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری می شوند اما این روند با تغییر محسوسی همراه نبوده و روند کاهشی بسیار تدریجی است.

 

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتمای تأکید کرد و افزود: افراد مبتلا به کرونا به صورت جدی قرنطینه خانگی را به طور کامل رعایت کنند و با پرهیز از حضور در اجتماع حداقل به مدت دو هفته در منل قرنطینه باشند.

 

عارف نیا متذکر شد: تا زمانی که واکسن کرونا تولید نشود و تا کشف درمان قطعی کرونا، وضعیت زرد، قرمز و سفید شهرها معنا ندارد و تنها راه پیشگیری از ابتلای به این بیماری استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست ها و حفظ فاصله اجتماعی است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: ویروس کرونا در بین جوامع پراکنده است و سریعاً می تواند دیگران را آلوده کند لذا رعایت بهداشت فردی در هر شرایطی الزامی است.

 

وی افزود: بهداشت به همراه آموزش و پرورش به طور مداوم بر عملکرد مدارس در رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند و نقایص را یادآوری می کنند البته برخی از مدارس به طور کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که تذکرات لازم به آنها داده می شود.

 

عارف نیا در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون موردی از ابتلا دانش آموزان گلستانی به کرونا گزارش شده است، گفت: همیشه در بین بیماران کرونایی شرایط سنی پنج تا 20 سال وجود داشت و قبل از بازگشایی مدارس نیز درصدی از بیماران کرونایی در رده سنی دانش آموزی بودند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: قبل از بازگشایی مدارس حدود سه الی چهار درصد از آمار بستری بیماران کرونایی مربوط به سنین پنج تا 20 سال بود که ما به طور مداوم این میزان را رصد می کنیم و اگر رو به افزایش باشد نشان می دهد میزان ابتلا گروه دانش آموزی به کرونا تغییر کرده است که پس از آن اقدامات لازم انجام می شود.

 

 

کد خبر 975856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha