دشمن به دنبال القای نااُمیدی در میان مردم به بهانه مشکلات اقتصادی است

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: در حال حاضر راهبرد اصلی دشمن در جنگ روانی، القای نااُمیدی در میان مردم و نسل جوان به بهانه وجود مشکلات اقتصادی است.

حجت الاسلام و المسلمین «بهاء الدین اسکندری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم گفت: حقیقت آن است که امروز ما در یک نبرد بسیار سخت و پیچیده قرار داریم که نمی توان به صرف توصیه و بخشنامه و دستورالعمل به موفقیت در آن اُمید داشت، بلکه نیازمند آمادگی همه جانبه و عزم و اراده جدی از سوی همه ملت به خصوص مسئولان و کارگزاران نظام است.

 

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم افزود: مسئولان در این شرایط باید بیش از پیش با مردم همدردی و هم نوایی داشته ، چرا که بی شک اتحاد میان صفوف مردم و مسئولان و تقویت جبهه خودی لازمه مقابله با دشمن است.

 

وی گفت: در این میان حوزویان نیز باید بیش از پیش با احساس مسئولیت انقلابی و دینی، به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم به خصوص اقشار ضعیف و کم بضاعت باشند و از سویی نیز مطالبات به حق ملت را به گوش مسئولان و مدیران کشور برسانند.

 

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: با وجود همه سختی ها و فشارهای اقتصادی، مردم اگر صداقت و یکرنگی در مسئولان ببینند و از سویی شاهد دوری جُستن آن ها از اشرافیت و تجمل گرایی باشند، مشکلات را تحمل می کنند اما بدون تردید فساد و تبعیض و ناکارآمدی را برنمی تابند.

 

وی گفت: مسئولان باید ضمن تلاش همه جانبه برای کاستن از حجم مشکلات کشور، آرمان های انقلابی را مدنظر قرار داده و به معنای واقعی کلمه ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

 

اسکندری ادامه داد: در شرایطی که دشمن در رسانه ها و فضای مجازی به دنبال القای ناامیدی در جامعه است، مسئولان باید با ارتقای سطح کارآمدی و تلاش مخلصانه جهت حل مشکلات و رفع کمبودها، به مقابله با تلاش های دشمن بپردازند و گرنه دشمن به بهانه وجود مشکلات و فشارهای اقتصادی به دنبال ترویج یأس و ناامیدی در سطح جامعه به خصوص در بین نسل جوان است.

 

وی با بیان این که دشمن در شرایط حساس فعلی به دنبال سربازگیری از بین نسل جوان در سایه القای ناامیدی و ناکارآمدی در جامعه است، افزود: اگر همه نهادها و دستگاه ها و مسئولان به وظایف خود به درستی عمل کنند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه جدی قرار دهند، قطعاً این مساله باعث افزایش رضایتمندی اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان و مستضعفان می شود.

کد خبر 975884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha