دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ ایران به عنوان برگ زرین و طلایی خواهد ماند

حجت الاسلام فتح الله بهزادی گفت: دفاع مقدس در تاریخ ایران، روزهای درخشانی را رقم زد که این حماسه و خاطره پرشکوه این حماسه برای همیشه در تاریخ ایران به عنوان برگ زرین و طلایی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام «فتح الله بهزادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه جزیره هرمزبا گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود:دفاع مقدس در تاریخ ایران، روزهای درخشانی را رقم زد که این حماسه و خاطره پرشکوه این حماسه برای همیشه در تاریخ ایران به عنوان برگ زرین و طلایی خواهد ماند.

 

وی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس الهام بخش نسل‌های آینده خواهد بود که ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل ابرجنابتکاران ایستادند و از آب، خاک، ناموس و هستی نظام دفاع کردند.

 

امام  جمعه هرمز افزود: باید از ظرفیت و فرصت رسانه و فضای مجازی برای نسل جدید و تبیین ارزشهای دفاع مقدس بیش از گذشته  استفاده کرد.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آیین گرامی داشت چهل سالگی  دفاع مقدس از آغازجنگ تحمیلی تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را عقلانیت و تدبیربرشمرد ، تاکید کرد: نقش امام راحل به عنوان فرمانده کل قوا و شناخت ایشان از اهداف دشمنان از این جنگ نابرابر را هرگزفراموش نخواهد شد.

 

بهزادی با اشاره به نهم مهر ماه روز همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی ادامه داد: قراردادهای صلح با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین است. امروز مساله اول مسلمانان و جهان اسلام موضوع فلسطین است و نباید از آن غفلت کنیم.

 

امام جمعه هرمزبا اشاره به تفاوت اربعین امسال با سال‌های قبل گفت: هر سال به خاطر امام حسین (ع) دور هم جمع می‌شدیم ولی امسال در خانه می‌مانیم.

 

وی افزود: با اطاعت امر از فرمایش مقام معظم رهبری به سمت مرزها نمی‌رویم زیرا دشمن برای ضربه زدن به اسلام در حال برنامه ریزی است.

 

حجت السلام بهزادی با اشاره به روزپنج مهر سالروز شکست حصر آبادان به فرمان امام خمینی(ره)  اظهار داشت: با شکست حصر آبادان در سال ۱۳۶۰ ، سرنوشت جنگ به  سود رزمندگان اسلام تغییر داده شد  و این پیروزی بزرگ زمینه‌ساز موفقیت‌های بعدی در جبهه حق علیه باطل شد.

 

وی شکست حصر آبادان را نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود:پیروزی رزمندگان اسلام در شکست حصر آبادان از دستاوردهای با عظمت ملت ایران در روزهای سخت جنگ بود.

 

امام جمعه هرمز در بخش دیگری به ناشنوایان و تکریم والدین و سالمندان اشاره و به خانواده‌ها به ویژه فرزندان توصیه کرد که گرفتار فرهنگ منحط غربی نشوند، زیرا براساس فرهنگ دینی ما زیبنده نیست والدین خود را به خانه سالمندان سپرده شود، باید از سالمندانمان مراقبت کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم و تکریم کنیم.

 

بهزادی در پایان گفت: براین اساس افزایش رعایت بهداشت فردی مقابله با کرونا همچون استفاده از ماسک ،رعایت فصله گذاری اجتماعی ،پرهیز از برگزاری مراسم تجمعی و انجام بند به بند دستور العمل‌های ستاد ملی مقابله با کروناست و  انتظار از مردم با فرهنگ هرمز نیز اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری برای حفظ سلامت خود و دیگران است .

کد خبر 975885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha