جامعه امروز را سالمندی و کاهش فرزندآوری تهدید می کند

جمالی پور گفت: امروز جامعه ما را سالمندی، کاهش میل به ازدواج و فرزندآوری تهدید می‌کند و این مسائل ارتباط مستقیمی با شرایط اقتصادی و رفاه اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت ‌الله جمالی ‌پور» در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان بیان کرد: با توجه به اهمیت این کارگروه، عملکرد آن امید بخش بوده است و اعضای آن مأموریت ‌های محوله را باید به طور جدی پیگیری کرده و با برنامه‌ ریزی‌ های جامع و مدون به دنبال اهداف از پیش تعیین شده باشند.

 

استاندار قزوین افزود: حوزه جوانان در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و تأثیرگذار است و به همین خاطر برخی موضوعاتی مانند کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج باید به طور جدی مورد ارزیابی‌های دقیق قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: علت اصلی کاهش رغبت جوانان به ازدواج و ریشه ‌یابی این مسئله باید از سوی دستگاه های فرهنگی کشور مورد توجه و پیگیری قرار گیرد؛ علت کاهش ازدواج تنها به مسائل اقتصادی مربوط نیست و باید آنچه که میل و رغبت جوانان را به این سنت حسنه کاهش می ‌دهد، در این کارگروه مورد بررسی و ریشه یابی قرار گیرد.

 

جمالی پور تأکید کرد: برخی از مشکلات ازدواج به دغدغه‌ های اقتصادی در خانواده‌ها و جوانان مربوط  است و مسئولان باید تدابیر لازم برای تسهیل در این حوزه را  فراهم کنند.

 

وی اعلام کرد: بهره ‌مندی از حوزه جوانان فرصتی بزرگ و طلایی برای کشور است و باید برای حل مسائل و مشکلات مختلف جامعه از جمله مشکلات حوزه های اجتماعی از ظرفیت و توانمندی این قشر بیشتر بهره بگیریم.

 

استاندار قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: متأسفانه در موضوع اوقات فراغت جوانان هم هیچ برنامه‌ ای نداشتیم و لازم است تا متولیان امور دانش ‌آموزی و جوانان برنامه‌ های متنوعی را برای این قشر رقم بزنند و دستگاه‌های متولی هم به ‌صورت جدی وارد عمل شوند.

 

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما را سالمندی، کاهش میل به ازدواج و فرزند آوری تهدید می‌کند، تصریح کرد: موضوعات یاد شده متأسفانه جمعیت امروز کشور و استان را تحت تاثیر خود قرار داده، در حالی که مسائل یاد شده ارتباط مستقیمی با شرایط اقتصادی و رفاه اجتماعی دارند اما این مدلی که امروز در جامعه شکل گرفته نامتعارف بوده و باید اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

 

جمالی پور با بیان اینکه حوزه‌های اجتماعی با توجه به ظرفیت موجود باید در شرایط کنونی به کمک دولت آیند، یادآور شد: در حوزه سالمندی هم باید مراکز جامع نگهداری سالمندان در استان شکل بگیرد تا در ۱۰ سال آینده با مشکل مواجه نشویم.

 

کد خبر 975950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha