آخرین شانس صهیونیستها برای امنیت در منطقه از بین رفته است

محمود عباس ، رئیس جمهور فلسطین گفته است که اسرائیل با پیشبرد معامله قرن که توسط ایالات متحده طراحی شده است ، آخرین شانس خود را برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه فلسطین از بین می برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، محمود عباس ، رئیس جمهور فلسطین گفته است که اسرائیل با پیشبرد معامله قرن که توسط ایالات متحده طراحی شده است ، آخرین شانس خود را برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه فلسطین از بین می برد.

 

عباس روز جمعه در سخنرانی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که این طرح به اصطلاح 33 درصد از سرزمین فلسطین را ضمیمه می کند ، این یک نقض آشکار توافق های بین المللی قبلی است.

 

عباس گفت: ملت فلسطین به مقاومت خود ادامه خواهد داد و هرگز تسلیم نخواهد شد و سرانجام پیروز خواهد شد.

 

رئیس جمهور فلسطین از دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش خواست تا کنفرانس بین المللی راه اندازی کند که روند صلح واقعی در منطقه را ایجاد کند. وی افزود: امنیت ، صلح ، ثبات و همزیستی تحت اشغال امکان پذیر نیست.

 

عباس افزود اسرائیل و ایالات متحده به دنبال براندازی مقررات بین المللی و توافق با معامله قرن هستند.

 

وی خاطرنشان كرد: سازمان آزادیبخش فلسطین به هیچ شخص یا كشوری اجازه نمایندگی از آن یا مردم فلسطین را نداده است.

 

رئیس جمهور فلسطین همچنین بحرین و امارات متحده عربی را به دلیل رسمی شدن روابط با اسرائیل در اوایل ماه جاری مورد انتقاد قرار داد.

 

توافق نامه های ابوظبی و منامه با اسرائیل از سوی گروه های فلسطینی و همچنین بعضی از کشورهای اسلامی مثل ایران و ترکیه محکوم شد.

کد خبر 975960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha