وکالت، پذیرش نوعی نظارت سازمانی در قوه قضائیه است

رزم با بیان اینکه وکیل بازوی توانمند علمی دستگاه قضایی است، گفت: تعداد وکیل در هر منطقه و استان نشان دهنده ارتقای سطح معلومات حقوقی و قضایی در جامعه دارد.

« محمد رزم» در حاشیه بازدید از آزمون وکلای دادگستری و مشاوران خانواده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در آزمون وکلای دادگستری تعداد 2 هزار و 480 داوطلب امور وکالت به رقابت پرداختند و تعداد افرادی که موفق به کسب نصاب لازم شوند به جمع وکلای استان اضافه می شوند.

 

مدیرکل دادگستری لرستان افزود: این آزمون در هفت حوزه فرعی در دانشگاه لرستان برگزار شد که سه حوزه آن به داوطلبان خواهر اختصاص داشت.

 

وی با بیان اینکه از وکیل به عنوان یک بال فرشته عدالت در کنار قاضی تعبیر شده است، خاطرنشان کرد: اهمیت این آزمون از آن جهت است که وکیل به عنوان بازوی توانمند علمی دستگاه قضایی در جهت احقاق حق مردم اجرای عدالت تلاش می کند.

 

رزم ادامه داد: توجه به حقوق مردم و ارائه خدمات و سرویس دهی امور قضایی و حقوقی به مردم و دسترسی آسان مردم به وکیل از دیگر اهدافی است که در برگزاری آزمون و جذب وکلای توانمند دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه این آزمون ها  نشان دهنده این است که قوه قضائیه به حقوق مردم توجه دارند، ابراز کرد: تعداد وکیل در هر منطقه و استان نشان دهنده ارتقای سطح معلومات  حقوقی و قضایی در جامعه دارد.

 

مدیرکل دادگستری لرستان با بیان اینکه وکالت را می توان گفت نظارت مردم نهاد است، ادامه داد: وکالت یک نوع نظارت صنفی در امور قضایی است و این نوع نظارت را قوه قضائیه در جمهوری اسلامی پذیرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: وکالت همچنین نوعی نظارت صنفی بر تصمیمات قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات مردم است.

 

رزم با بیان اینکه موضوع وکالت در حقیقت پذیرش نوعی نظارت سازمانی در قوه قضائیه است، گفت: وکیل با اطلاعات و معلومات قضایی و حقوقی وآگاهی که بر روند رسیدگی بر دادرسی به پرونده دارد در حقیقت نسب به این فرآیند رسیدگی به اصحاب دعوا اطلاع رسانی می کند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار کرد: هم اکنون 642 وکیل در استان فعالیت می کنند.

کد خبر 976078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha