حفظ بنیان خانواده، مهم ترین تکلیف مشاوران خانواده است

رزم کار مشاوران خانواده را بزرگ و تخصصی دانست و گفت: مشاوران خانواده متخصص می تواند نقش مهمی در کاهش آمار طلاق و حفظ بنیان خانواده داشته باشند.

« محمد رزم» در حاشیه بازدید از آزمون وکلای دادگستری و مشاوران خانواده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه چهارم مهر ماه روز شاهد برگزاری آزمون مشاوران خانواده بودیم، اظهار داشت: در آزمون مشاوران خانواده استان لرستان تعداد 106 نفر به رقابت پرداختند.

 

مدیرکل دادگستری لرستان افزود: این آزمون در بین دانش آموختگان رشته های روانشاناسی، جامعه شناسی، مددکاری اجتماعی و علوم اجتماعی و رشته حقوق برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: افرادی که موفق به کسب نمره علمی  لازم  شوند شناسایی  و به عنوان مشاور خانواده  دراستان لرستان مشغول به فعالیت خواهند شد.

 

رزم اذعان داشت: این مشاوران متخصصینی هستند که در امور قبل از طلاق و مشاوره قبل از طلاق در کنار دادگاه ها به مشاوره می پردازند.

 

وی افزود: تلاش برای استحکام بنیان خانواده و جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده و پیشگیری از جدایی و طلاق بین زوجین مهم ترین برنامه و هدف مشاوران خانواده است.

 

رزم با بیان اینکه کار مشاوره خانواده کار سخت و سنگینی است، گفت: مشاوران خانواده در واقع باید دعاوی بین زوجین را گوش بدهند و با سعه صدر تصمیم مناسب گرفته و بتوانند طرفین را به سازش دعوت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: مشاوره خانواده کار معلمین، علما و روحانیون و افراد معتمد است و قوه قضائیه از این جهت با توجه به اهمیت موضوع در جهت حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از طلاق زوجین این آزمون را برگزار کرده و افراد توانمند و متخصص را جذب خواهد کرد.

 

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار کرد مشاوران خانواده زیر نظر مرکز وکلا، کارشناسان و امور قضایی قوه قضایئه فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 976104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha