۵ شهر گلستان در وضعیت سفید کرونا قرار دارند/ بندرگز همچنان قرمز است

فاضل با بیان اینکه پنج شهر استان گلستان در وضعیت سفید کرونا قرار دارند، گفت: شهرهای آق قلا، علی آباد کتول، گمیشان، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت سفید و شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (شنبه 5 مهر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در دنیا نزدیک به 32 میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند و یک میلیون نفر بر اثر این بیماری جان باختند و آمریکا و هندوستان نیز بیشترین میزان شیوع کرونا را داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در اسپانیا و فرانسه پیک دوم شروع شده و نزدیک به 10 هزار نفر در این کشورها مبتلا می شوند و در کشور ما دو هزار و 500 تا سه هزار نفر در یک هفته اخیر به کرونا مبتلا می شوند و می توانیم، بگوییم که پیک سوم این بیماری در کشور شروع شده است.

 

فاضل با بیان اینکه پنج شهر استان گلستان در وضعیت سفید قرار دارند، گفت: در حال حاضر شهرهای آق قلا، علی آباد کتول، گمیشان، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت سفید و شهرستان بندرگز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و در مجموع استان گلستان در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۹۵ بیمار بستری به صورت میانگین در بیمارستان های استان بستری هستند و میانگین بستری به 1.38 به ازای 100 هزار نفر رسیده است و شرایط زرد را در استان تجربه می کنیم.

 

فاضل با اشاره به اینکه به جز شهر بندرگز که در وضعیت قرمز قرار دارد استان گلستان شرایط خوبی دارد، افزود: 12.72 به ازای هر 100 هزار نفر کشور بستری می شوند و استان گلستان و سیستان و بلوچستان از نظر میزان شیوع بستری کرونا وضعیت خوبی دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی به نقطه ای رسیدیم که شرایط با ثباتی را در منطقه شاهد هستیم، درصد رعایت پروتکل های بهداشتی میانگین کشوری 61.8  است و استان گلستان جزو سه استان نخست کشور محسوب می شود و بیش از 70 درصد مردم پروتکل ها را رعایت می کنند.

 

فاضل افزود: 26 هزار و 570 مورد اماکن مواد غذایی در سطح استان وجود دارد و 119 هزار مورد بازدید از یکم اسفندماه تاکنون داشتیم و رعایت پروتکل های بهداشتی 69 هزار مورد در این مکان ها اتفاق افتاده است و یک هزار و 638 مورد به مراجع قضایی معرفی و پلمپ شدند.

 

وی تاکید کرد: ۱۵ تا 30 شهریور دو هزار و 350 مدرسه داریم که از 48 درصد از مدارس بازدید داشتیم و اخطار به چهار درصد از مدارس استان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی صادر شده است.

 

کد خبر 976145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha