راهپیمایی اربعین در قم برگزار نمی‌شود

سرمست با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز اربعین گفت: امسال راهپیمایی با عنوان اربعین نخواهیم داشت و حتی راهپیمایی نمادین در سطح استان نیز برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» امروز (شنبه 5 مهر) بعد از شرکت در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این ستاد گزارشی از وضعیت استان‌ها ارائه شد که متأسفانه در اغلب استان‌ها شاهد روند رو به افزایشی بیماری کرونا هستیم.
 

استاندار قم تصریح کرد: در قم نیز میزان رعایت پروتکل‌ها به‌شدت کاهش‌یافته و در بیمارستان‌ها شاهد افزایش بستری‌ها و همچنین فوت بیماران مبتلا به کرونا هستیم.
 

وی با قدردانی از مردم گفت: همان‌گونه که مردم در دوره‌های گذشته رعایت کردند، در این دوره نیز انتظار است که رعایت بیشتری داشته باشند و نسبت به توجه به پروتکل‌های بهداشتی نهایت دقت نظر شود.


سرمست با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای در اختیار قرار دادن برخی اختیارها به استانداران برای اعمال محدودیت‌ها گفت: در جلسه ستاد ملی مصوب شد تا یک سری اختیار محدودیت‌ها و اعمال تعطیلی‌ها به ستاد استانی داده شود که ما نیز از این اختیار استفاده کرده و تمامی مراکز آموزشی، دانشگاهی، مدارس، مراکز حوزوی، آموزشکده‌های زبان و.... به‌صورت غیرحضوری در قم برپا خواهند شد.


استاندار قم گفت: در خصوص صنوف پرخطر نیز بنا بر تشخیص دانشگاه علوم پزشکی قم به ستاد ملی منتقل و اعمال محدودیت و تعطیلی به‌صورت موقت را خواهیم داشت.


وی گفت: نقش مردم در این میان اساسی بوده و باید با کمک یکدیگر در راستای ریشه‌کنی این ویروس تلاش کنیم و از همه عزیزان و بزرگان می‌خواهیم در این خصوص همکاری داشته باشند.


سرمست با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز اربعین گفت: امسال راهپیمایی با عنوان اربعین نخواهیم داشت و حتی راهپیمایی نمادین در سطح استان نیز برگزار نمی‌شود.


وی در خصوص برگزاری هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌ها باید طبق دستورالعمل‌ها رفتار کرده و سازمان تبلیغات نیز باید نظارت داشته باشد و نباید اجازه ندهیم که سلامتی مردم خدشه‌دار شود.

کد خبر 976205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha