رعایت بهداشت در پیشگیری از آلودگی های ویروسی واجب شرعی است

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات گفت: رعایت بهداشت عمومی و فردی، اجتماعی و محیطی از منظر دینی برای حفظ جان خود و دیگران و برای مبارزه با آلودگی های ویروسی واجب شرعی است.

حجت الاسلام «سید احمد شاهمیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با اشاره به آغاز موج جدید شیوع ویروس کرونا گفت: رعایت بهداشت عمومی و فردی، اجتماعی و محیطی از منظر دینی برای حفظ جان خود و دیگران و برای مبارزه با آلودگی های ویروسی واجب شرعی است.

 

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات افزود: از سوی دیگر سهل انگاری و بی مبالاتی در رعایت بهداشت اگر موجب ابتلای عده‌ای و فراگیر شدن آن شود ضمان آور است و عقاب اخروی دارد.

 

حجت الاسلام شاهمیری رعایت دستور العمل‌های وزارت بهداشت و مدیران مربوطه مبنی بر ضد عفونی کردن محیط و شرکت نکردن در اماکن عمومی را ضروری دانست و اظهار داشت: آموزش فراگیر بهداشت عمومی و تذکر مداوم لزوم رعایت نکات بهداشتی هم ضرورت شرعی دارد.

 

امام جمعه ابوزیدآباد در ادامه با تقدیر از همه مسئولان، کادر درمانی، پرستاران، روحانیون، رسانه ها و سایر ارگان هایی که در راه مبارزه با کرونا فعالیت می کنند، افزود: از تمامی شهروندان تقاضا دارم  تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی از برگزاری تجمعات دینی و مراسمات مذهبی خودداری کنند  تا به زودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس باشیم.

 

حجت الاسلام شاهمیری خاطر نشان کرد: بدون تردید توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و استفاده از ادعیه و نماز در هنگام سختی ها و بلایا راهگشا است و در این شرایط مردم را به قرائت قرآن و ادعیه به خصوص زیارت عاشورا و هدیه به حضرت نرجس خاتون و همچنین دعای عظم البلا توصیه می کنم.

 

امام جمعه ابوزیدآباد تصریح کرد: با عنایت به تعطیلی نماز جمعه این هفته، در مورد برگزاری نماز جمعه در آینده اطلاع رسانی خواهد شد./

کد خبر 976238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha