برگزاری آئین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت آبادان  در منطقه آزاد اروند

به مناسبت ۵ مهرماه سالروز عملیات غرور آفرین ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان و همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس آئین نکوداشت پیشکسوتان، رزمندگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی آبادان در سالن همایش‌‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، به مناسبت عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه و سالروز شکست حصر آبادان و همچنین گرامیداشت ششمین روز از هفته دفاع مقدس آئین تجلیل و تکریم رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی آبادان پیش از ظهر امروز (شنبه ۵ مهر) در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 

«سردار احمد خادم سیدالشهدا» در این آئین اظهار کرد: دفاع مقدس، جلوه‌گاه پرشکوه‌ترین حماسه ایثارگری و قله بلند پایداری و غیرت ملتی با شرف در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) است که برای خاک، ناموس و کیان ایران اسلامی جانفشانی کردند.

 

فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا افزود: ایران اسلامی برای دفاع از میهن اسلامی در مقابل رژیم بعث که تمام کشورهای دنیا در پشت صحنه حامی آن بودند مقابله کرد، پشتیبانی جز ایمان و اراده پولادین نداشت.

 

وی تصریح کرد: دفاع مقدس تابلوی حماسه آفرینی‌ها، دلاورمردی‌ها و رشادت‌های زنان و مردان و رزمندگان در صحنه‌های دفاع علیه کفر جهانی بود که توانستیم در مقابل تهاجم دشمن بایستیم و پایداری کنیم.

 

سردار خادم سیدالشهدا عنوان کرد: اگر امروز با مشکلاتی در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم و مردم این سرزمین با استعانت از خداوند و در پیش گرفتن صبر و بردباری، متانت به خرح می‌دهند، ادامه از خودگذشتگی و ایثارگری و ارزش‌هایی است که در هشت سال دوران دفاع مقدس مشهود و نمایان بود.

 

وی با اشاره به اینکه روزی هزینه حفظ ارزش‌ها در برابر گزند دشمنان، تقدیم جان و از خودگذشتگی و ایستادگی در جبهه‌های جنگ ابزاری و تسلیحاتی در برابر دشمن بود ابراز کرد: امروز هزینه‌ای که در مقابل افراد مخالف افکار و عقاید و ارزش‌های خودمان باید بپردازیم، پرداخت هزینه‌های رفاه، معیشت و امور اقتصادی است که زندگی مردم را تاثیر قرار داده است.

 

در ادامه «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» نیز فرهنگ، سیره و روش زندگی شهیدان را در جامعه اسلامی همواره زنده دانست و بیان کرد: امیدواریم به لطف خداوند متعال بتوانیم با تداوم راه شهدا مسئولیت خطیری که برعهده داریم را به خوبی انجام دهیم.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور بیش از هر چیز مرهون خون‌های پاک و مطهر گلگون کفن شهدای هشت سال دفاع مقدس است ادامه داد: جنگ تحمیلی دورانی بود که پیروزی را برای همه مسلمانان و پیروان راستین اسلام ناب بیداری به همراه داشت و موجب شد حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشود.

 

وی از ظهور و پیدایش نسل سوم انقلاب در حال حاضر خبر داد و اذعان کرد: رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان اسلامی در برابر دشمن بعثی به نسل‌های جدید انقلاب منتقل شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور حرکت در مسیر شهیدان برای تداوم راه امام و انقلاب را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ولایتمداری و تاسی از فرهنگ اهل بیت (ع) به مفهوم ادامه دادن راه شهدا است.

 

در ادامه این آئین «سید زین‌العابدین موسوی» با بیان اینکه مردم آبادان از زن، مرد و عشایر غیور، همگی در دوران دفاع مقدس در خط مقدم بودند تاکید کرد: همه مردم آبادان جزء رزمندگان اسلام به شمار می‌روند و امنیت پایدار امروز جامعه را مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا هستیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان بر تداوم دستاوردهای پیروزی هشت سال دفاع مقدس و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد و یاد آور شد: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای آشنایی نسل جوان با دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس می‌باشد.

 

در این آئین ۱۲۰ پیشکسوت و رزمنده دوران ۸ سال دفاع مقدس آبادان تجلیل و تکریم شدند.

 

کد خبر 976264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha