مسابقه خاطره‌‌نویسی اربعین برگزاری می‌شود

حجت‌الاسلام سواری از برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی اربعین با هدف جمع‌آوری خاطرات زائران امام حسین (ع) خبر داد و گفت: در این مراسم زائران خاطرات خود را به صورت مکتوب یا فایل صوتی به این اداره ارسال می‌کنند و در پایان به نفرات برتر هدایایی اهدا می‌شود.

«حجت‌الاسلام احمد سواری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت پیاده‌روی اربعین حسینی به سمت کربلا برنامه‌های جایگزینی برای روزهای منتهی به اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات شهرستان دشت‌آزادگان افزود: به منظور جلوگیری از تجمع و همچنین لزوم تبین اجرای این مراسم باشکوه، تعدادی موکب در مناطق مختلف سوسنگرد برپا خواهد شد که هیئت‌های مذهبی این شهرستان هر شب در این مواکب مراسم معنوی خود از جمله قرائت زیارت عاشورا و مراسم سخنرانی و سینه‌زنی برپا می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در این مواکب پذیرایی به صورت بسته‌بندی توزیع می‌شود اضافه کرد: در طول برپایی این مواکب موکب‌های سلامت با هدف توزیع محصولات بهداشتی در این مسیر برپا می‌شوند و همه هدف برپایی این مواکب این است که فضای پیاده‌روی اربعین را میان عزاداران ایجاد کنیم.

 

حجت‌الاسلام سواری از برگزاری یادواره سید عباس موسوی که سال گذشته در مسیر خدمت به زائران اربعین حسینی در اثر سانحه رانندگی فوت شد خبر داد و تصریح کرد: این مراسم روز (چهارشنبه 9 مهر) با حضور حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی قرآن کریم در سوسنگرد برپا می‌شود.

 

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی اربعین است که در این مراسم زائران خاطرات خود را به صورت مکتوب یا فایل صوتی در اختیار این اداره قرار داده و پس از جمع‌بندی نهایی به بهترین خاطرات جوایزی اهدا می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات شهرستان دشت آزادگان در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد خاطرات و آثار ارسالی به شکل قابل توجهی بودند توانایی تبدیل آنها به کتاب را خواهیم داشت.

 

کد خبر 976326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha