روایت ایثارگری های دفاع مقدس به قلم نسل سوم انقلاب

هراسانی گفت: نسل سوم انقلاب امروز در چهل سالگی دفاع مقدس با حضور در پارک موزه دفاع مقدس مازندران و شرکت در سمپوزیوم نقاشی صحنه های بی بدیلی از ایثارگری های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی خلق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حمیدرضاهراسانی» عصر امروز (5مهر) در همایش روایت هنرمندان نقاش بسیجی استان از سال های حماسه و مقاومت (سمپوزیوم ۴۰ هنرمند نقاش) که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس (پارک موزه ) مازندران برگزار شد با اشاره به گزارشی از روند این جشنواره گفت: حدود ۴۰ روز پیش با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان ها فراخوانی برای نقاشان ارسال شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران افزود: سازمان بسیج هنرمندان با هدف اینکه نسل جوانان را با ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آشنا کند این همایش را با حضور ۴۰ هنرمند از نسل سوم و جوانان ترتیب داد.

 

وی بیان کرد:  ۱۳۰ هنرمند نقاش در این همایش شرکت کردند و نسبت به ارسال آثار اقدام کردند، ۴۰ تابلو نقاشی نفیس تولید شد که تا پایان سال در ۸ نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

 

هراسانی تصریح کرد: از ۱۳۰ نفر  ۴۰ نقاش انتخاب شدند، آثار خوبی را ارائه داده و به این همایش دعوت شدند، داوران به  کار داوری پرداختند، آثار در معرض دید عموم قرار گرفت. هر یک از تابلوهایی که کشیده شد روایتی از ایثارگری های دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند.

 

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: نفر اول تا سوم در این همایش تندیس و وجه نقد دریافت کردند، سه نفر هم شایسته تقدیر شدند.

وی تاکید کرد: تکمیل پارک موزه می‌تواند اتفاق خوبی در حوزه هنر برای معرفی هنرمندان استان مازندران باشد، دغدغه‌های مدیرکل بنیاد حفظ آثارونشر ارزش های دفاع مقدس استان کاملا به‌جا است، امیدواریم پس از آماده شدن این پارک موزه، برنامه‌های هنری بسیار زیادی را در این مرکز فرهنگی ارائه بدهیم.

کد خبر 976360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha