رشد ۱۶۹ درصدی هرمزگان در حوزه تولید فلزات اساسی

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان ۱۶۹ درصد در حوزه تولید فلزات اساسی رشد داشته است یعنی از ۳.۸ میلیون تن در سال ۹۲ به ۶.۱۵ میلیون تن رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «فریدون همتی»  روز گذشته در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که  با رویکرد رفع موانع و جهش تولید برگزار شد اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد دکتر جهانگیری بنا شد جلسه‌ای با حضور فعالان اقتصادی داشته باشیم و مطالب از زبان این فعالان دریافت شود.

 

وی مطرح کرد: در حوزه تولید محصولات کشاورزی از 1.88 میلیون تن در سال 1392 به 2.2 میلیون تن رسیدیم که بخش عمده آن به واسطه ارتقاء بهره‌وری تجهیزات بود.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به رویکرد دولت در حوزه کشت‌های گلخانه‌ای، بیان داشت: در هفت سال پیش تنها 86 هکتار گلخانه در استان هرمزگان فعال بود؛ در حال حاضر مساحت سطح زیر کشت‌ گلخانه‌های استان هرمزگان به 630 هکتار رسیده است که نشان دهنده اشتیاق بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه است.

 

وی با بیان اینکه در سال 92، 60 صندوق خرد روستایی حمایت از زنان در استان هرمزگان فعالیت می‌کرد، تصریح کرد: امروز 217 صندوق فعال داریم.

 

همتی با اشاره به این نکته که هشت هزار سازه آبخیزداری طی هفت سال گذشته در هرمزگان احداث شده است، بیان داشت: تمرکز دولت در این حوزه بر شهرستان بشاگرد است.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به رشد بی‌نظیر پرورش میگو، اظهار کرد: تولید میگر و ماهی در سال 1392، سه هزار و 400 تن بود که در حال حاضر این رقم به 32 هزار تن رسیده است.

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه صنعت طی هفت سال گذشته، تشریح کرد: در حوزه صنعت و معدن رشد 283 درصدی را تجربه کردیم و دراین مدت 2 هزار  و 343 جواز تاسیس و 588 پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 26 هزار میلیارد تومان صادر شدو

 

استاندار هرمزگان با ذکر این نکته که 129 فقره پروانه بهره‌برداری معدن با سرمایه‌گذاری 178 میلیارد تومان در استان هرمزگان صادر شد، ادامه داد: استان هرمزگان 169 درصد در حوزه تولید فلزات اساسی رشد داشته است یعنی از 3.8 میلیون تن در سال 92 به 6.15 میلیون تن رسید.

 

همتی زیرساخت توسعه استان هرمزگان را جادهازی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه کرویدور جنوبی از مرز بوشهر تا بندرعباس 12 قطعه فعال دارد و برنامه‌ریزی داریم تا این پروژه عظیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به روند توسعه در صنایع انرژی‌بر پارسیان ابراز داشت، عنوان کرد: در این منطقه ویژه چهار واحد پتروشیمی بزرگ در حال آماده‌سازی هستند وو مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.

 

همتی با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول بندر پارسیان ابراز داشت: این بندر می‌تواند برای صادرات محصولات استان فارس کمک می‌کند که امیدوارم همکاری‌های متقابلی در این زمینه داشته باشیم.

 

همتی با ذکر این نکته که در سواحل مکران پایانه نفت و دو پالایشگاه بزرگ در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار زیر بار کشت میگو داریم که تا پایان سال امید داریم این رقم از مرز 18 هزار هکتار عبور کند.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به پرورش ماهی خاویار در شهرستان‌های رودان و حاجی‌آباد، بیان داشت: محصولات تولید شده در این شهرستان‌ها به نسبت شمال کشور کیفیت مناسبی دارد.

 

استاندار هرمزگان اظهار کرد: امروز بیمارستان 130 تخت خوابی زنان و زایمان که بسیار لازم بود افتتاح شد. در سه سال گذشته بیش از هزار و 700 تخت بیمارستای در قالب پنج به زیرساخت‌های درمانی هرمزگان افزوده شد.

 

همتی خاطرنشان کرد: در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی با سرمایه‌گذاری خوبی که در آبشرینکن‌ها انجام شده است یک فاز آبشیرینکن صد هزار متر مکعبی افتتاح شد و سه فاز دیگر نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

 

وی ادامه داد: فاز اول آبشرینکن یک میلیون متر مکعبی در آبان ماه افتتاح خواهد شد که بخشی از آن برای آب شرب بندرعباس استفاده خواهد شد. در پی آن آب سدهای استقلال و شمیل و نیان را برای تثبیت جمعیت در آن مناطق و اشتغال به کار برده خواهد شد.

 

کد خبر 976406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha