تشکیل گروه خادمیاران رضوی در مسجد امام سجاد(ع)/ اطعام خانواده‌های نیازمند در اربعین حسینی

حجت‌الاسلام پهلوان با اعلام تشکیل گروه خادمیاران رضوی در مسجد امام سجاد(ع)، گفت: کمک‌های مومنانه همچنان به همت اهالی این خانه خدا ادامه دارد و برای اربعین طرح اطعام خانواده‌های بی‌بضاعت اجرا می‌شود.

حجت الاسلام «اسماعیل پهلوان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به  استمرار کمک های مومنانه از سوی مسجد امام سجاد(ع) واقع در خیابان جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در راستای کمک رسانی به نیازمندان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون شش هزار بسته معیشتی و غذای گرم میان نیازمندان توزیع شده است و به مناسبت اربعین حسینی نیز توزیع این بسته های معیشتی میان مستمندان استمرار می یابد.

 

امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) واقع در خیابان جمهوری اسلامی همچنین به توزیع کارت هدیه به نیازمندان و تهیه جهیزیه به پنج جوان در شُرف ازدواج بی بضاعت اشاره کرد و افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا علاوه بر کمک رسانی به 100 خانواده نیازمند تحت پوشش بین بیش از 500 خانواده محروم هم بسته های ارزاق توزیع شد.

 

وی ادامه داد: پرداخت اجاره خانه های تعدادی از خانواده های نیازمند و نیز کمک به رهن منزل برای تعدادی از افراد بی بضاعت بخش دیگری از کمک های مومنانه این مسجد برای محرومان است.

 

حجت الاسلام پهلوان با اشاره به فعالیت های این مسجد در مهار ویروس کرونا، تصریح کرد: در آغاز بحران کرونا بیش از 30 هزار ماسک به همت فعالان این مسجد تولید و توزیع شد که توزیع ماسک میان مردم از سوی این مسجد همچنان ادامه دارد. علاوه بر آن بیش از 20 هزار دستکش و نیز پنج هزار مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح از میان اهالی محله توزیع شد.

 

امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) خیابان جمهوری اسلامی در ادامه به رویکردهای این مسجد قبل از بحران کرونا اشاره کرد و گفت: جذب نوجوانان به مسجد یکی از رویکردهای این خانه خدا بوده است و تلاش کردیم با برگزاری دوره های تربیتی وایجاد پایگاه علمی مسجد را پاتوقی برای پاسخگویی به نیازهای روز جوانان و نوجوانان کنیم.

 

وی از تشکیل گروه خادمیاران امام رضا(ع) در این مسجد خبر داد و گفت: از زمان تشکیل خادمیاران امام رضا(ع) قبل از بحران کرونا 15 نوبت فعالان این مسجد برای خدمت گذاری بارگاه ثامن الحجج(ع) مشرف شده اند.

 

حجت الاسلام پهلوان در پایان به فعالیت های خیریه مسجد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: همان گونه که در دهه اول ماه محرم و همچنین دهه امامت و ولایت 12 هزار بسته غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد، به همت خیریه مسجد به مناسبت اربعین حسینی برای نیازمندان اطعام حسینی توزیع می شود.

کد خبر 976442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha