احداث سالن ورزشی برای دانش آموزان مدارس استثنایی شیروان

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: سالن ورزشی برای دانش آموزان مدارس استثنایی این شهرستان احداث می شود.

«علی متقیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش قول ساخت هشت سالن ورزشی برای مدارس استان داده شد که در حال رایزنی برای گرفتن یکی از سالن ها برای دانش آموزان مدارس استثنایی شیروان هستیم که ورزش معلولان در آن مکان صوت گیرد.

 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی بیان کرد: اینک مدارس استثنایی شیروان نیاز به جذب هشت نفر نیروی آموزشی و توانبخشی دارد.

 

متقیان عنوان کرد: به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات توانبخشی، گفتار درمانی ۲۴ ساعته و کار درمانی ارائه می شود که اینک در کاردرمانی یک نفر نیروی زن به صورت طرحی داده شده است.

 

وی با بیان اینکه در این گونه مدارس شهرستان برای خدمات توانبخشی سه نفر و آموزشی پنج نفر نیرو لازم است، خاطرنشان کرد: قرار است بر اساس سهمیه ای که سازمان استثنایی کشور می دهد استخدام صورت گیرد.

 

متقیان تصریح کرد: فعالیت های درمان شامل مشکلات تمرکز و توجه، جسمی و حسی دانش آموزان و تحرک و جهت یابی برای نابینان است که چنانچه مشکلات خارج از چارچوب مدارس باشد باارائه فاکتور طرح خدمات حمایتی پرداخت می شود.

 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی ادامه داد: اینک دانش آموزان نیازهای ویژه مشکلی خاصی در فضا، کتب و لوازم بهداشتی ندارند و تمامی این موارد به مدارس تحویل داده شده است.

 

به گفته وی هم اکنون در شیروان ۱۷۲ دانش آموز با نیازهای ویژه در دو مدرسه خاص و ۱۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه نیز در مدارس عادی تحصیل می کنند.

 

کد خبر 976472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha