ارتباط با رییس دادگستری استان تهران از طریق مکاتبه در نمایشگاه دفاع مقدس

مجتهدی از ارتباط با رییس دادگستری استان تهران در غرفه قوه قضاییه در نمایشگاه دفاع مقدس خبر داد.

علی مجتهدی، مسئول غرفه دادگستری استان تهران در نمایشگاه دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: اقدام دیگری که امسال دادگستری تهران در نمایشگاه دفاع مقدس ارایه می دهد، آرشیو الکترونیکی پرونده های قضایی است. پرونده های قضایی به مرور زمان از اقدامات لازم خارج شده و به بخش بایگانی راکد ارسال می شوند و در این بخش نگهداری شده و با توجه به حجم پرونده های قضایی نگهداری آنها در بایگانی راکد امکانات خاصی را می طلبد و در شرایطی نیز فضای لازم برای نگهداری آنها وجود ندارد.

 

 

وی گفت: دادگستری استان تهران قریب به 15 سال است که اقدام به آرشیو الکترونیکی این پرونده ها کرده است که در سامانه الکترونیکی از آنها نگهداری می شود و اصل پرونده دسته بندی شده و بخشی از پرونده ها نیز به ضرورت در بایگانی حفظ و پرونده های غیر ضرور نیز امحا می شود.

 

مجتهدی در مورد پرونده های ضروری در دادگستری تهران گفت: نمونه ای از پرونده های ضروری در غرفه دادگستری استان تهران در نمایشگاه دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار دارد. این پرونده ها مربوط به اشخاص و شخصیت ها بوده و بخشی از آنها نیز تاریخی است و در جای خاصی که از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار است، حفاظت می شود.

 

مجتهدی افزود: یکی از پرونده هایی که در این بخش نگهداری می شود، پرونده امام (ره) است که به واسطه فتوایی که صادر شده بود، شخصی از کارکنان دولت متضرر شده و شکواییه ای را علیه امام (ره) مطرح کردند که در سال 1365 این دعوا مطرح شده و در آن سال منجر به قرار رد دعوا می شود و در نهایت پرونده مختومه اعلام می شود.

 

مجتهدی اظهار کرد: از جمله خدمات دیگر در غرفه دادگستری استان تهران مکاتبه با رییس کل دادگستری استان تهران و روسای واحدهای قضایی است و در صورتی که مراجعان در روند پرونده های قضایی خود با مشکل مواجه شده باشند، می توانند با رییس کل دادگستری استان تهران و روسای واحدهای قضایی مکاتبه و مشکلات خود را مطرح کنند.

 

 

 

کد خبر 976489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha