مفاهیم دینی باید به مفاهیم اجتماعی تبدیل شوند

خلیلی با تاکید بر اینکه مفاهیم دینی باید به مفاهیم اجتماعی تبدیل شود گفت: باید مقبولیت اجتماعی برای مفاهیم دینی در جوانان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام  « حمزه خلیلی » امروز(یک شنبه، ۶ مهر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه مفاهیم دینی باید به مفاهیم اجتماعی تبدیل شود تا در جامعه مورد بهره برداری قرار گیرد گفت: فاصله بین مفهوم دینی با مفهوم اجتماعی منجر به عدم کاربرد آن می شود.


رییس دادگستری گیلان با بیان اینکه تا زمانی که نتوانیم مفاهیم دینی را عرفی و اجتماعی کنیم، امر و نهی کردن با سهولت انجام نمی شود افزود: باید مقبولیت اجتماعی برای مفاهیم دینی در جوانان ایجاد شود تا نیاز به فشار و اقدامات سلبی نباشد.


وی با تصریح اینکه باید برای عفاف و حجاب در جامعه مقبولیت ایجاد کنیم اظهارداشت: باید ارزیابی دقیقی در ارائه عملکرد خود به جامعه داشته باشیم تا  مورد قبول واقع شود.

 

*تشکیل ۷۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی گیلان

حجت الاسلام «سجاد سرافراز » با بیان اینکه عفاف و حجاب در گیلان مظلوم است و متولی خاصی ندارد خواستار مشخص کردن وظایف دستگاه ها در این زمینه شد.



دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان از تشکیل ۷۰ شورای امر به معروف در دستگاه های اجرایی استان خبر داد و افزود: امر به معروف فرصتی برای مشارکت مردم در ایجاد اصلاحات اساسی در جامعه مطابق با آموزه های دینی است.



وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را تنها به یک حوزه خاص می شناسند گفت: باید در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی گروه های تخصصی مطالبه گر تشکیل شود تا منجر به اصلاحات اساسی در جامعه شود.



حجت الاسلام «ستار علیزاده » با بیان اینکه باید از حوزه نظری مفاهیم بیرون آمده و وارد مرحله عملیاتی سازی شویم گفت: جلسات باید کاربردی شده و نتایج آن در جامعه محسوس باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: برای ساماندهی مسائل مربوط به عفاف و حجاب باید وظایف دستگاه ها مشخص شده و بر اجرای مصوبات نظارت شود.

کد خبر 976544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha