نامه حوزه های علمیه بحرین برای بازسازی مساجد

50 نفر از اساتید حوزه های علمیه بحرین با ارسال نامه ای به وزارت اوقاف، بازسازی و رسیدگی به پرونده مساجد تخریب شده در این کشور را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پرونده 38 مسجد تخریب شده، از داغ ترین پرونده هایی است که با وجود کتوب بودن در گزارش بسیونی، همچنان بدون بررسی بر روی میز مسئولان خاک می خورد.
تخریب و یا از بین بردن مساجد تنها خطر برای فرد بحرینی به شمار نمی رود، بلکه روحیه تسامح و مهر دوستی شکاف ایجاد می کند.
تخریب مساجد بحرین که ناشی از روحیه و درون افراد بیمار است، تجاوز به حریم خانه های الهی به شمار می رود.
سه ماه پیش در کنفرانس سالیانه عاشوراء، آیه کریمه«أن المساجد لله»(جن 18) شعار سال انتخاب شد ولی پس از آن شاهد تخریب مساجد از سوی نظامیان آل خلیفه در بحرین بودیم.
شیخ عیسی قاسم، فعال سیاسی بحرین  از این اقدام نظامیان آل خلیفه انتقاد کرد و گفت: اوقاف و مساجد باید به وضعیت مساجد رسیدگی کنند و حتی اگر بر روی آن قصر ساخته شده باشد، باید مسجد را بازسازی کنند.
وی افزود: این مسئله بسیار حساس است و جای تاسف است که مقامات رسمی در تخریب مساجد دست دارند.
روحانیون چند هفته گذشته به دلیل بی اعتنایی مقامات، از نمازگزاران خواستند تا هر هفته نماز ظهر و عصر خود را بر روی مساجد ویران برپا دارند که نیروهای امنیتی با آنها مقابله کرده و بر روی آنها گازهای اشک آور ریختند.
در همین راستا، 50 نفر از اساتید حوزه های علمیه در بحرین نامه ای به اداره اوقاف جعفری نوشته و گفتند: حفاظت از مساجد یک تکلیف شرعی است.
اساتید حوزه های علمیه از مسئولان اوقاف خواستند تا تمامی مساجد تخریب شده را بازسازی کنند و به خطر تخریب مساجد غرامت بپردازند.
بنابر گزارش روزنامه الوسط بحرین، اداره اوقاف جدید تحت فشار شدید قرار دارد و تنها به تخریب 5 مسجد اعتراف کرده است و این مسئله ای است که پرونده بازسازی مساجد را در هاله ای از ابهام فرو می برد.
پایان پیام/

کد خبر 97657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha