پیشرفت ۹۶ درصدی بازسازی مناطق سیل زده استان لرستان

رضایی با اشاره به اینکه تکمیل واحد های سیل زده لرستان، گفت: بازسازی واحد های مسکونی مناطق سیل زده استان با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

« مسعود رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در خرم آباد، اظهار داشت: با همکاری ستاد های معین بازسازی مناطق سیل زده استان به خوبی پیش رفته است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه کار بازسازی واحد های مسکونی مناطق سیل زده استان با پیشرفت 96 درصدی در حال تکمیل است، افزود: ماموریت پنج ستاد معین بازسازی در مناطق سیل زده استان پایان یافته است.

 

وی افزود: تکمیل و بازسازی واحد های باقی مانده توسط بنیاد مسکن استان لرستان ادامه خواهد داشت.

 

رضایی با اشاره به اینکه تمامی  ۲۰ هزار واحد تعمیری، به سرانجام رسیده اند ادامه داد: از مجموع ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی شناسایی شده ی استان  تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی و مابقی شهری بوده اند.

 

مدیرکل بنیادمسکن لرستان خاطرنشان کرد: متقاضیان برای تکمیل واحدهای خود باید به شعب بنیادمسکن شهرستان محل سکونتشان مراجعه نمایند.

 

رضایی  گفت: به طور معمول برنامه زمان بندی بازسازی ها یکساله است واین مهم در خصوص مناطق سیل زده لرستان به دلیل شیوع بیماری کرونا،افزایش قیمت ها، تامین زمین مورد نیاز واحدهای در حریم و بستر رودخانه و مکان یابی جدید نیاز به زمان بیشتری داشت و به طول انجامید.

 

وی باتاکیدبر مشارکت محور بودن  کاربازسازی و لزوم همکاری مردم دراین امر اظهارکرد: برخی از سیل زدگان زیربنای بیشتری برای واحدهای مسکونی جدید درنظرگرفته و برخی توان مالی و آورده کمتری داشته اندکه باتوجه به شرایط موجود لازم است واحد خود را در حد بهره برداری آماده نموده تا قبل از شروع بارش های جدید در امنیت کامل در واحدهای احداثی خود اسکان یافته و به مرور تکمیل و به اتمام برسانند.

 

رضایی کمک به ساخت مسکن برای محرومین جامعه و آسیب‌ دیدگان از بلایای طبیعی از اهداف اصلی بنیادمسکن انقلاب اسلامی است.


مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان اظهار کرد: الگوی خدمت در بنیادمسکن انقلاب اسلامی را الگویی برمبنای کارو تلاش جهادی است.

 

وی افزود: توفیق خدمت درنظام اسلامی موهبتی الهی است که شکرانه آن خدمت‌رسانی به محرومین و اقشار آسیب‌پذیرجامعه است.

کد خبر 976667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha