عکاسی در صحنه در میدان دفاع مقدس به بلوغ رسیده است

محمد مهدی دادمان معتقد است هنر عکاسی در صحنه همچون بسیاری از هنرها در میدان دفاع مقدس به بلوغ و رشد دست نیافتنی رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از کتاب «فرزندان روح الله» عصر امروز یکشنبه 6 مهر با حضور محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، باقری رییس خانه عکاسان و جمعی از هنرمندان عکاس در گالری خانه حوزه هنری رونمایی شد.

 

 

قبل از رونمایی از کتاب فرزندان روح الله نمایشگاه عکس به مناسبت هفته دفاع مقدس در گالری خانه حوزه هنری افتتاح شد. در این نمایشگاه عکس هایی از دفاع مقدس به نمایش درآمده است.

 

 

«محمد مهدی دادمان» در حاشیه رونمایی از کتاب در گفت و گو با شبستان در پاسخ به این پرسش که کدام یک از قالب های هنری توانسته اند دفاع مقدس را بهتر تبیین کنند به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: به نظرم همه قالب ها دفاع مقدس را به خوبی معرفی کرده اند. هر یک از قالب های هنری به نوعی بعدی از جلوه های فرهنگ و حماسه دفاع مقدس را به تصویر کشیده اند. هر یک از این قالب ها یک هنرمندی دارد و ابعادی از دفاع مقدس را تبیین کرده است و بستگی به ویژگی آن هنر و قالب، دفاع مقدس را معرفی کرده است.

 

 

رییس حوزه هنری در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای تبیین هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس دارید، اظهار داشت: برنامه هایی در این زمینه در نظر گرفتیم که آنها را طی نشستی با اهالی رسانه تبیین می کنیم.

 

 

وی در مورد نمایشگاهی که در گالری خانه حوزه هنری افتتاح شد، تصریح کرد: این نمایشگاه کار بسیار خوبی است و آقای باقری رییس خانه عکاسان بیشتر در جریان جزییات آن قرار دارند. طبعا این نمایشگاه ویژگی های منحصر به فردی دارد، از گنجینه آثار هنری عکاسان فعال در هشت سال دفاع مقدس گلچین شده است و به نمایش درآمده است، همین یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد این نمایشگاه است. خدمت آقای باقری عرض کردم که به نظر می رسد هنر عکاسی در صحنه مثل خیلی از هنرها در میدان دفاع مقدس به بلوغ و رشد دست نیافتنی رسیده است و این مسئله از جلوه تصاویر در این نمایشگاه مشخص است.

 

 

کد خبر 976734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha