اجرای بیش از ۱۱ هزار کیومتر لوله گذاری شبکه گاز در کردستان

فعله گری از اجرای شدن بیش از ۱۱ هزار کیومتر لوله گذاری شبکه گاز در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، احمد فعله گری امروز(6مهر)در نشست با خبرنگاران استان در سنندج، اظهار داشت:از سال ۹۸ تاکنون هم بیش از ۱۱ هزار کیومتر لوله گذاری شبکه گاز در استان انجام شده است.

وی افزود: گاز در مناطق جنوبی تولید و با خطوط انتقال به دیگر استان‌های کشور انتقال داده می‌شود و کردستان در انتهای خطوط انتقال گاز قرار گرفته است.  

فعله گری با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۴۳۱ کیلومتر خط انتقال گاز در استان اجرا شده است، اضافه کرد: از سال ۹۸ تاکنون هم بیش از ۱۱ هزار کیلومتر لوله گذاری در استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از نصب بیش از ۱۵۸ هزار علمک شهری در استان نیز خبر داد و افزود: تعداد علمک نصب شده در روستاهای استان بیش از ۱۱۸ هزار علمک است ضمن اینکه پارسال ۲۰ هزار و ۸۹۰ مشترک جدید و امسال هم ۶ هزار و ۳۵۶ مشترک جدید به تعداد مشترکان گاز استان اضافه شده است.  

فعله گری تعداد مشترکان شهری و روستایی گاز استان در بخش‌های مختلف را ۵۴۳ هزار و ۸۵۱ مشترک اعلام کرد و یادآور شد: هفته دولت و دفاع مقدس امسال،  ۳۸ روستای جدید در استان به شبکه گاز متصل شدند تا تعداد روستاهای برخوردار از گاز به یک هزار و ۳۳۴ مورد برسد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۹۱ روستا در دست اقدام و ۱۳ روستا هم در مرحله انتخاب پیمانکار است و مطالعه گازرسانی به ۳۶ روستا نیز انجام شده است،  تاکید کرد: شرکت گاز کردستان ۷۱ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف از مشترکان مطالبات دارد که عمده آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است که پرداخت این مطالبات می‌تواند ما را در اجرای طرح‌های گازرسانی کمک کند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه سالانه بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف استان مصرف می شود، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه هم یک میلیارد و ۷۱ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است.  
وی در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع کل مصرف گاز استان ۳۹۸ میلیون مترمکعب مربوط به بخش خانگی، ۶۰۶ میلیون مترمکعب بخش صنعت و نیروگاه و ۲۴ میلیون مترمکعب هم مربوط به بخش کشاورزی است.

 

کد خبر 976883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha