افزایش سرقت خرد در خراسان جنوبی/ سهل انگاری مالباختگان عامل اصلی

حسینی از افزایش سرقت های خرد در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: علت وقوع بسیاری از سرقت ها رعایت نکردن نکات ایمنی و سهل انگاری مالباختگان به عنوان مالکان اموال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «غلامرضا حسینی» صبح امروز  (۸ مهر) در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت استان اظهار کرد: در حال حاضر سرقت های خرد در سطح استان افزایش یافته است و باند سرقتی که در روزهای اخیر دستگیر شد تاکنون به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده است.

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ فقره سرقت خودرو در استان انجام می شود، گفت: متاسفانه طبق بررسی های انجام شده در یک شبانه روز حدود ۹ هزار خودرو در سطح شهر بیرجند بدون احتیاط و رعایت موارد ایمنی رها شده است که همین امر خود موجب وسوسه سارقان می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه بیشتر سرقت‌های خُرد بدلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و حفاظت فیزیکی توسط مالکان صورت می‌گیرد، ادامه داد: رها کردن مجرم بعد از خروج از زندان از دیگر مشکلات افزایش سرقت در جامعه است که نصب دوربین‌های مدار بسته در کشف جرم و دستگیری مجرم کمک شایانی به پلیس می کند.

 

حسینی با اشاره به اینکه علت وقوع بسیاری از سرقت ها سهل انگاری مالباختگان به عنوان مالکان اموال است، تاکید کرد: آگاه‌سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه و همچنین آموزش اصناف از جمله راهکارهای مهم پیشگیری اجتماعی از سرقت است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: برقراری و ایجاد امنیت و پیشگیری از سرقت ها در سطح استان علاوه بر پلیس و دستگاه قضایی مشارکت جدی همه مردم،دستگاه ها و سازمان ها را می طلبد.

 

وی با اشاره به سرقت مصالح ساختمانی از ساختمان های نیمه کاره در سطح شهر، هشدار داد: صاحبان ساختمان‌های نیمه کاره موارد ایمنی و نصب دوربین مداربسته برای جلوگیری از سرقت اموال خود را رعایت کنند.

 

حسینی با به خرید و فروش اموال مسروقه و لزوم برخورد جدی با مال‌خرها اشاره کرد و گفت: باید صنف ضایعاتی با گرفتن مشخصات کامل افراد، اقدام به خرید کنند.

کد خبر 977415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha