۴۶ فقره سند مالکیت موقوفات در بیرجند اخذ شد

حجت الاسلام خدایی از اخذ ۴۶ فقره سند مالکیت موقوفات در ۶ ماهه نخست امسال به ارزش بیش از سه میلیارد تومان در شهرستان بیرجند و درمیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «دادخدا خدایی» صبح امروز (۸ مهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۶ فقره سند مالکیت موقوفات در شهرستان بیرجند اخذ شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند با بیان اینکه بیشتر این املاک در محدوده شهری بوده است، افزود: با توجه به وسعت آماری موقوفات در بدنه روستاها و شهرها این موقوفات در حوزه اوقافی بیرجند و درمیان بوده است.

 

وی بیان کرد: يكی از اساسی‌ترين اقداماتی كه موقوفات تثبيت و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگيری می شود، اخذ سند مالكيت رقبات موقوفات است.

 

حجت الاسلام خدایی بیان کرد: در این راستا باید برای تمامی موقوفات و اماكن متبركه يك پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشكيل شود زیرا زمانی که وضعيت ثبتی اين اماكن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام كرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند اخذ سند برای موقوفات را يك امر ضروری دانست و بیان کرد: أخذ سند برای موقوفات امری خطير است كه در گذر زمان موقوفات را از دست‌اندازی سودجويان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمين می‌كند.

کد خبر 977446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha