وحدت قومی و ملی مردم ایران بر محور دفاع مقدس قرار گرفت/ شیخ شهیدان مدافعان حرم الگوی شاخص و برجسته دفاع مقدس است

دکتر صالحی یکی از کارکردهای دفاع مقدس را وحدت قومی و ملی مردم ایران خواند و گفت: شیخ شهیدان مدافعان حرم الگوی شاخص و برجسته دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سیدعباس صالحی» با حضور در آئین سه شنبه های تکریم که سه شنبه ۸ مهر به صورت وبینار در منزل « شهید شعبان نصیری » برگزار شد گفت: دوران دفاع مقدس همواره کارکردهای متعدد و ویژه ای دارد. 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اقتدار ملی و قدرت درونی ملت ایران را دفاع مقدس ارتقاء داد، این کارکرد دفاع مقدس است که همچنان می توان جانمایه و روح ایران قوی باشد. 

 

وی توضیح داد: نکته دیگر در کارکردهای دفاع مقدس و نقش آن در وحدت ملی ایران است که ابعاد گسترده متعدد در این خاک دارد چرا که اقوام مختلف ایران برای دشمنان خار چشم است.

 

صالحی تصریح کرد: وحدت ملی ایران تا کنون یعنی تا قبل از دوران دفاع مقدس ۲ رکن داشت، « دین و زبان فارسی» یعنی اسلام به عنوان دینی که ۹۸ درصد و بالاتر را در اختیار داشت، رکن وحدت ملی بود و زبان فارسی رکن دوم وحدت ملی بود. 

 

وی ادامه داد: اما هشت سال دوران دفاع مقدس که اقوام مختلف ایرانی آمدند و در کنار هم قرار گرفتند و خونشان در تمام مرزهای ایران کنار یکدیگر ریخته شد، وحدت قومی و ملی بر محور دفاع مقدس ایجاد کرد. 

 

به گفته صالحی، امروز هر ایرانی که به جای جای ایران سفر می کند به خوبی احساس می کند که کنار یک هم وطن دیگر خود خاطره دارد، خاطراتی که پیوند خورده با دفاع مقدس است. 

 

الگوسازی از کارکردهای مهم دفاع مقدس است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز در آئین سه شنبه های تکریم مهمان استان البرز هستند بیان کرد: از استان البرز با محوریت شهر کرج به عنوان ایران کوچک نام برده می شود

 

وی تصریح کرد: اقوامی که در استان البرز از جای جای مختلف در این استان زندگی می کنند با حضور ۵ هزار شهید نمادی از کارکرد دفاع مقدس در قالب وحدت قومی و ملی بر محور دفاع مقدس است.

 

صالحی عنوان کرد: کارکردهای الگوسازی از دیگر کارکردهای دفاع مقدس است، اگر ما عاشورا را داریم در یک روز که به خاطر تنوع سنین شاهد حضور افراد مختلف هستیم این یک روز برای امروز و تا ابدالدهر برای هر یک از انسان ها الگوسازی کرده است. 

 

وی از طرح سه شنبه های تکریم به عنوان یکی از طرح های خوب و الگوسازی برای جوانان و نوجوانان نام برد و مطرح کرد: به هر بیتی که در جریان طرح سه شنبه های تکریم مراجعه می کنیم، شاهد هستیم که نکات و آموزه ها و مطالب بسیار قابل توجهی از شهیدان مطرح می شود. 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: زندگی شهید نصیری در سه برهه زمانی خلاصه می شود، در دوران پیش از شکل گیری انقلاب، در دوران دفاع مقدس و در عرصه مدافعان حرم هیچ خستگی و سستی نداشته و اینکه سردار شهید سلیمانی از ایشان به عنوان شیخ شهیدان نام برده اند نشان می دهد که منزلت این شهید تا چه اندازه بالا است. 

 

 

کد خبر 977462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha