نیاز ۶۰ میلیارد تومانی برای آ‌برسانی به ۹ روستای شهرستان خوسف

شاهی گیو گفت: ۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان به دلیل پراکندگی و یا نبود منابع تامین آب قابل شرب و یا قابل استفاده، نیاز به اجرای خط انتقال و تاسیسات آبرسانی دارند که برای اجرای آن نیاز به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

«علیرضا شاهی گیو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف در خصوص اقدامات انجام شده آب و فاضلاب شهرستان خوسف در شش ماهه اول امسال، اظهار کرد: حفر چاه جدید مجتمع آبرسانی براکوه با اعتبار 2 میلیارد و 350 میلیون ریال انجام شده است.

 

مدیر شرکت امور آب و فاضلاب خوسف از اجرای خط انتقال آب مسیر خلیران به فریز به طول پنج کیلومتر خبر داد و افزود: این خط با اعتبار هزینه شده 10 میلیارد ریال در مرحله 70درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

شاهی گیو با بیان اینکه مخزن هزار مترمکعبی شهر خوسف در حال احداث است، بیان کرد:  این مخزن با اعتباری به مبلغ 20 میلیارد ریال در مرحله پیشرفت فیزیکی 75 درصد است.

 

وی از اجرای پروژه آبرسانی روستای ماهمیران خبر داد و گفت: این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 70 درصد و اعتباری 21 و نیم میلیارد ریال در دستور کار است.

 

مدیر شرکت امور آب و فاضلاب خوسف از تعویض شبکه های توزیع فرسوده روستایی به طول پنج هزار متر خبر داد و گفت: در حال حاضر اداره آب و فاضلاب 670 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در سطح شهرستان دارد که حدود 70 کیلومتر آن فرسوده است و نیاز به اعتبار جهت تعویض دارد.

 

شاهی گیو تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون آبرسانی به مسکن محرومین خوسف به طول هزار متر و آبرسانی سیار به 57 روستا به صورت مداوم انجام شده است.

 

وی ادامه داد: سالیانه  300 میلیون تومان برای آبرسانی سیار به 57 روستا هزینه می شود، همچنین برای پروژه های نگهداری و بهره برداری از شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است.

 

مدیر شرکت امور آب و فاضلاب خوسف در پایان با بیان اینکه شهرستان خوسف دارای 97 روستای برخوردار است، گفت: از این تعداد 9 روستای بالای 20 خانوار به دلیل پراکندگی و یا نبود منابع تامین آب قابل شرب و یا قابل استفاده نیاز به اجرای خط انتقال و تاسیسات آبرسانی دارند که برای اجرای آن نیاز به 60 میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر 977489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha