مسابقه کتابخوانی «مصباح الهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

هاشمی گفت: مسابقه کتابخوانی مصباح الهدی در راستای انتقال پیام عاشورا و آشنایی جوانان با سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ۵ زبان مختلف در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

«سید محمد جواد هاشمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی مصباح الهدی در راستای انتقال پیام عاشورا و آشنایی جوانان با سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگرفته از آثاری همچون «قیام حسینی» از مقام معظم رهبری به زبان آذری، «شهادت امام حسین(ع)» از شیخ مفید به زبان فرانسه، «کربلا امام حسین(ع) طبق روایات امام رضا(ع)» به زبان عربی، «علل قیام امام حسین(ع)» به زبان اردو در ایام ماه محرم برگزار شد.

 

مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت شناخت قیام امام حسین(ع) بیان کرد: حفظ و احیای ترویج معارف دین یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقه است تا مخاطبان این مسابقه بتوانند با مطالعه این آثار به اطلاعات جامعی درباره فلسفه قیام امام حسین(ع) دست یابند.

 

وی ابراز کرد: این مسابقه از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و ایمیل برای مخاطبان ارسال شد تا مخاطبان با مطالعه این آثار پاسخ سوالات را برای دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

 

هاشمی عنوان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که به ۴۰ نفر از برگزیدگان آن هدایایی ارزشمند و متبرکی از قبیل لوح تقدیر، هدایای فرهنگی و تندیس سنگ مضجع پست می شود.

کد خبر 977568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha