مبلغان اسلامی از آیت‌الله تسخیری الگو بگیرند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت‌الله تسخیری یک امت و معرف اسلام حقیقی بود، او می‌تواند بهترین الگو برای کسانی باشد که قصد تبلیغ اسلام را دارند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «سید محمد حسینی» امروز در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» که هم‌زمان با چهلمین روز رحلت آن مرحوم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: آیت‌الله تسخیری در زمینه علوم اسلامی و مباحث فرهنگی عالمی ربانی، مجتهد، متفکر و صاحب‌نظر بودند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله تسخیری دارای سجایای اخلاقی برجسته بودند، عنوان کرد: ایشان با اینکه بر مباحث دینی اشراف کامل داشتند اما بدون ادعا و هیچ منتی فقط دنبال خدمت کردن به دنیای اسلام بودند.

وی بابیان اینکه آیت‌الله تسخیری در زمینه طرح فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی نقش به سزایی داشتند، اظهار کرد: ایشان از همان ابتدای انقلاب اسلامی همه سعی و تلاش خود را به کار گرفت که اهداف انقلاب و معارف اسلامی در جهان اسلام و دنیا منتشر شود.

حسینی با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری یک مدیر به تمام معنا انقلابی بودند، ابراز کرد: آن مرحوم با تسلط کاملی که به زبان عربی داشتند با دیگران از سایر کشورها با زبانی فصیح و بلیغ صحبت کرده و آنها را متقاعد می‌کردند تا جایی که همه جای جهان از مفتیان الازهر تا رهبران واتیکان برای او احترام خاصی قائل بودند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری بسیار جاذبه داشت، عنوان کرد: آن مرحوم زمانی که برخی به اسلام برخی اتهامات یا ابهامات را وارد می‌کرد به دفاع می‌پرداختند و مدافع مبانی اسلام بودند.

وی با بیان اینکه تألیفات آیت‌الله تسخیری نشانگر اعتقادات قوی آن مرحوم به‌نظام سیاسی اسلام است، گفت: بیش از۵۰ اثر و صدها مقاله از آیت‌الله تسخیری به جای مانده که محتوای همه آنها به مسائل روز مربوط است.

حسینی با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری یک امت و معرف اسلام حقیقی بود، ابراز کرد: آن مرحوم می‌تواند بهترین الگو برای کسانی باشد که قصد تبلیغ اسلام را دارند.

 

کد خبر 977729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha