کیفیت آیین نوگلان حسینی هر سال ارتقا می‌یابد/ بخش مولودی‌خوانی نیز به این جشنواره اضافه شود

فردوسیان با بیان‌اینکه کیفیت آیین نوگلان حسینی هر سال ارتقا می‌یابد، گفت: با توجه به آنکه اهل بیت(ع) بر شاد بودن در شادی‌های خود ما را توصیه کرده‌اند، خوب است بخش مولودی‌خوانی نیز به این آئین اضافه شود.

«محمد مهدی فردوسیان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان با بیان اینکه 17 ساله و دانش آموز کلاس دوازدهم است و از شهر تهران در چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی شرکت کرده، اظهار کرد: چند سالی است در این مسابقات شرکت می کنم. امسال به لطف الهی و عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) موفق به حضور در محفل نهایی این مسابقات شده ام.  

 

این مداح دانش آموز افزود: برای موفقیت در چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی در چند کلاس صداسازی و آواز شرکت و از دانش و تجربه اساتیدی همچون هادی فر، موسی احمدی و مصطفی خرسندی استفاده کردم.

 

وی اضافه کرد: مداحی های بنده بیشتر در دستگاه دشتی انجام می گیرد و عمدتا از اشعار حاج غلامرضا سازگار شاعر و ذاکر اهل بیت (ع) استفاده می کنم.

 

فردوسیان در ادامه با بیان اینکه سطح کیفی آیین نوگلان حسینی به ویژه به دلیل اطلاع رسانی خوبی که در رسانه ها صورت می گیرد هر سال بهتر از سال گذشته می شود، اظهار کرد: با وجود این گاهی اوقات شاهد برخی ناهماهنگی ها در اجرای مسابقات هستیم که برای ما دانش آموزانی که باید در کلاس درسی شرکت کنیم، مشکلاتی به وجود آورده است. با وجود این چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی به خوبی در حال برگزاری است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه عمده رقابت های مداحی که در کشور برگزار می شود مربوط به حوزه مناسبت های سوگ و اندوه است، گفت: اهل بیت (ع) فرموده اند که در شادی ما شاد و در غم ما غمگین باشید؛ بنابراین بهتر است بخش های مربوط به مولودی خوانی نیز به مسابقات مختلف مداحی در سطح کشور از جمله آیین نوگلان حسینی اضافه شود.

 

یادآور می شود،  چهاردهمین دوره آیین نوگلان حسینی به همت فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان دانش آموزی برگزار شده و داوری مرحله نهایی آن در حال برگزاری است.  

کد خبر 977730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha