اتحاد اقوام و ادیان مختلف در دوران دفاع مقدس مثال زدنی است

سهرابی گفت: تمام مردم ایران در دوران دفاع مقدس از ادیان و اقوام مختلف به دفاع از این مرز و بوم پرداختند و ایثارگری کردند و اتحاد مثال زدنی آنها موجب دفاع مطلوب از کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (سه شنبه 8 مهر) در آئین سه‌شنبه‌های تکریم این هفته در محل انجمن زرتشتیان شیراز واقع در باغ «آریانا» گفت: تمام مردم ایران در دوران دفاع مقدس از ادیان و اقوام مختلف به دفاع از این مرز و بوم پرداختند و ایثارگری کردند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: همین اتحاد اقوام و مذهب ها در دفاع از کشور و نظام نقش موثری داشت و موجب دفاع مطلوب از کشور شد.

وی اضافه کرد: امروز نیز به همین اتحاد میان مذاهب نیاز داریم و نباید اجازه دهیم تا دشمنان با ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب، اختلاف و جدایی ایجاد کنند.

سهرابی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران زرتشتی گفت: زنده‌یاد «افلاطون سهرابی»، رئیس پیشین انجمن زرتشتیان شیراز انسان نیک‌اندیشی بود که  برای رشد فرهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی در فارس، تلاش‌های فراوان به انجام رساند.

وی با اشاره به فرصت ایجاد شده در سه‌شنبه‌های تکریم فارس بیان کرد: این آئین، فرصت مطلوبی برای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران فارس در چهلمین سالگرد دفاع مقدس فراهم آورده است.

«خسرو قدس» نیز در این مراسم با ذکر تجربه خود از حضور در جبهه جنگ در دوران دفاع مقدس گفت: در جبهه های جنگ، تبعیضی میان ادیان نبود و سراسر شاهد یکپارچگی و همبستگی مردمی بودم.

رئیس جدید انجمن زرتشتیان شیراز ادامه داد: همبستگی ادیان ما تا جایی است که سه سال ازقبل مرحوم «افلاطون سهرابی» به عنوان یکی از پیرغلامان امام حسین (ع) تجلیل شد.

خاطر نشان می شود، آئین سه‌شنبه‌های تکریم فارس از خرداد 99 در استان فارس و همزمان با سراسر کشور بزرگداشت یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس آغاز شد.

 

کد خبر 977785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha