نگذاریم وقایع دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود

جوروند با اشاره به اینکه باید شخصیت‌های دوران دفاع مقدس را دریابیم و خاطرات آنها را ثبت کنیم و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم گفت: دغدغه‌مندان این حوزه باید در این عرصه گام بردارند تا خاطرات و وقایع آن دوران به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» امروز (سه‌شنبه 8 مهر) در نشست تخصصی آسیب‌شناسی ترویج فرهنگ دفاع مقدس که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه باید خاطرات دوران دفاع مقدس ثبت شود اظهار کرد: هر خاطره‌ای از آن دوران ارزشمند است ولی متاسفانه در این خصوص کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه باید شخصیت‌های آن دوران را دریابیم و خاطرات آنها را ثبت کنیم و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم افزود: دغدغه‌مندان این حوزه باید در این عرصه گام بردارند تا خاطرات و وقایع آن دوران به فراموشی سپرده نشود.

 

وی با اشاره به سخنان هفته گذشته مقام معظم رهبری در خصوص هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: ما زوایای پنهان زیادی در هشت سال دفاع مقدس داریم که هنوز آشکار نشده به همین دلیل برگزاری اینگونه برنامه‌ها با حضور پیشکسوتان جنگ ضروری و ارزشمند است.

 

جوروند بر توجه به نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: حضور بانوان در آن دوران چه در پشت جبهه‌ها و چه در خطو جبهه‌ها بر کسی پوشیده نیست و بانوان دوشادوش مردان کمک شایانی در دوران دفاع مقدس داشتند.

 

وی با بیان اینکه ما بعد از جنگ اشتباه کردیم که فضاهای جبهه و جنگ را تغییر دادیم یاد آور شد: ما بسیاری از مناطق را آباد کردیم در حالی که باید همانطور باقی میماند که خوشبختانه بنیاد حفظ آثار در این زمینه ورود کرد و امروز مناطق عملیاتی آن دوران مانند گذشته هستند.

 

کد خبر 977800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha