کمبودی در عرضه شمش فولاد وجود نداریم

سبحانی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه شمش فولاد وجود نداریم، گفت: ۵ میلیون و ۳۱۳ هزار تن شمش در داخل توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بهرام سبحانی شب گذشته (سه شنبه 8 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در حالی که کارخانه کاوه جنوب کیش در بندرعباس برای صادرات محصولاتش ساخته شده است و سنگ آهن را از مرکز کشور تهیه می‌کند، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید ۶۰ درصد تولیداتش را دوباره به داخل کشور عرضه کند.

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: این کارخانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت دارد که ۶۰ درصد آن را معادل یک و نیم میلیون تن باید داخل کشور بیاورد و هرچند که در بندرعباس نیز کارخانه نورد نیست.

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد کمبودی در عرضه شمش وجود نداشته و ۵ میلیون و ۳۱۳ هزار تن شمش در داخل توزیع شده است.

 

وی افزود: چهار میلیون و ۶۱۱ هزار تن میلگرد تولید شده که با احتساب ضایعات تولید از پنج میلیون و ۳۱۳ هزار تن شمش؛ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن برای تولید میلگرد به وسیله نوردی‌ها مصرف شده است.

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: واحد‌های نورد، هفتگی نیاز خود را اعلام کنند، اما تعهد بدهند همه تولید خود را در بورس عرضه کنند.

 

وی افزود: کارخانه‌های تولید شمش بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، محصولات خود را عرضه کرده اند، اما در بورس کالا، باطل شده است.

کد خبر 977844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha