حوادث کوهستان    رتبه دوم حوادث استان ایلام قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: حوادث کوهستان در استان ایلام بعد از حوادث جاده ای قرار دارد و دارای رتبه دوم است.

«علی اصغر علی اکبری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:  از سال 97 تا سال 99 در دره ویژدرون حدود 10 حادثه بسیار سخت داشته ایم که در این حوادث نجاتگران هلال احمر استان ایلام به 42 نفر حادثه دیده در این دره امدادرسانی کرده اند.

 

وی تصریح کرد: تیم های واکنش سریع باید از نظر ساختاری و تجهیزات انفرادی در اولویت تقویت قرار گیرند.

 

مدیرعامل هلال احمر استان ایلام  گفت: توانمندسازی نیروهای عملیاتی، تشکیل نیروهای امداد و نجات در دیگر سازمان ها، امضای تفاهم نامه همکاری با دیگر ارگان‌ها، آموزش لازم، سازماندهی و جمع آوری اطلاعات از مهمترین اقدامات هلا احمر برای رسیدگی به حوادث کوهستان است.

 

علی اکبری با تاکید بر اینکه ریسک و حساسیت کار در کوهستان بالاست و به جز افراد متخصص کسی نمی تواند در جستجو و نجات در کوهستان اقدام کند، افزود: جمعیت هلال احمر با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی تلاش می کند با پرورش نجاتگران متخصص به افراد گرفتار در کوهستان با کمترین زمان و کمترین ریسک کمک کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

کد خبر 977857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha