قیام عاشورا یک جریان بصیرتی است/ اربعین حسینی امسال باشکوه برگزار می شود

آیت الله عبادی گفت: قیام عاشورا یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان بصیرتی است که جاذبه‌ی وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع) و عدالت طلبی حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز  (۹ مهر) در  نشست با اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) حجت خدا و حجت بالغه است، و اگر کسانی دو دل هستند آزمایش کنند و در طول این ۱۴۰۰ سال فرصت که همراه با همه امکانات، دشمنی ها و سرمایه های مادی، علمی، ادبی و هنری بوده است، فرد دیگری به مانند حضرت امام حسین(ع) را به ما نشان دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: به همان نحوی که بیان الهی نسبت به قرآن اتمام حجت فرموده است، احادیث و روایاتی که معصومین بیان فرمودند نیز حجت را بر همگان تمام کرده اند.

 

آیت الله عبادی تصریح کرد: روایات و احادیثی که رسول گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) درباره امام حسین(ع) فرمودند، در زمانی بوده که اباعبدالله الحسین(ع) کودکی ۴ الی ۵ ساله بودند و ما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال در صحنه عینی آن روایات را مشاهده می کنیم و این یک اتمام حجت برای همگان است.

 

وی ادامه داد: زیارت هایی که درباره ائمه معصومین وارد شده و مستند است، و متون آن نیز معتبر می باشد، کم نیستند اما وقتی علائم شیعه را می خواهند معرفی کنند، در آن همه روایات معتبر و مستند و متن های بسیار متعالی، نشانه شیعه زیارت اربعین معرفی شده است که در آن رمزها نهفته است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: نسل های گذشته با همه صداقت، ایمان و معرفتی که داشتند، زیارت اربعین را انجام می دادند که خدا اروح آنها را شاد و با اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند، اما خداوند متعال به من و شما هدیه ای بیش از آنها داده است و آن این است که مسئله قیام حضرت امام حسین(ع) که در راستای اهداف همه انبیاء الهی است را مشاهده می کنیم.

 

آیت الله عبادی گفت: آنچه در سال ۶۱ هجری انجام شد یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان بصیرتی است و متمم آن حضرت امام حسین(ع) می باشد و امروز ملاحظه می کنید شرایطی در دنیای آخرالزمانی آن هم در سطح بین المللی به وجود آمده است که جاذبه‌ی وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، عدالت طلبی و ایمان حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

 

وی در ادامه گفت: امروز جبهه حق و جبهه عدالت در مقابل جبهه‌ی بی عدالتی، ظلم، فساد و تباهی استکبار بین المللی به سرکردگی غرب مخصوصا آمریکا، یک حالت جهانی و بین المللی پیدا کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: منحوس بودن و غیر منحوس بودن ویروس کرونا بعدها مشخص خواهد شد زیرا نظرات مبهمی وجود دارد از اینکه این ویروس یک ویروس طبیعی و آزمایشگاهی است و به صورت اتفاق از آزمایشگاه خارج شده است و یا اینکه در یک طرح و توطئه عظیم که بعدها آثار آن مشخص خواهد است، اجرا و گسترش پیدا کرده است، اما در هر حال هر کدام که درست باشد این یک آزمایش عظیم و فراگیر برای همگان است.

 

آیت الله عبادی افزود: هر موضوع و مسئله ای نه خیر محض است و نه شَرِّ محض، اما آنچه مهم می باشد این است که ما بتوانیم از زاویه خیر آن استفاده کنیم.

 

وی در ادامه گفت: اربعین حسینی نیازمند یک همت و طرحی است تا همه شرایط جهانی، روان شناسی، جامعه شناسی و بیش از همه، ارزش های ایمانی را به گونه ای شناسایی و عرضه کند که از شکوه شور، عشق و اربعین حسینی کاسته نشود.

 

امام جمعه بیرجند در پایان تاکید کرد: خوشبختانه در دهه اول محرم مراسمات بسیار باشکوهی برگزار شد که امیدواریم خداوند متعال به همه دست اندرکاران مراسمات محرم خیر عنایت کند زیرا در سطح جهان بسیار زیبا درخشیدند و پیشرفتگی و رشد خود را نشان دادند.

 

 

 

کد خبر 977888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha