عفو بین الملل فعالیت های خود در هند را متوقف کرد

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل اعلام کرد که همه فعالیت های خود در هند را متوقف کرده و نیروهایش را در واکنش به سری اقدامات دولت از جمله مسدود کردن حساب های بانکی این سازمان از این کشور خارج می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nytimes»،سازمان حقوق بشری عفو بین الملل اعلام کرد که همه فعالیت های خود در هند را متوقف کرده و نیروهایش را در واکنش به سری اقدامات دولت از جمله مسدود کردن حساب های بانکی این سازمان از این کشور خارج می کند.

 

عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای در این زمینه گفت: دولت «نارندرا مودی»،نخست وزیر هند سال هاست که سازمان عفو بین الملل را به خاطر اقدامان آن در قبال نقض حقوق بشر در این کشور را هدف قرار داده است.

 

در ماه های اخیر عفو بین الملل گزارش هایی را در مورد نقش پلیس دهلی در شکل گیری خشونت های ضد اسلامی و استفاده از شکنجه علیه مسلمانان در کشمیر صادر کرد.

 

در مقابل ،دولت هند هم در بیانیه ای اعلام كه ادعاهای عفو بین الملل در خصوص نقض حقوق بشر در هند ناگوار ، اغراق آمیز و دور از واقعیت است.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی دولت هند ادعا شده است که سازمان عفو بین الملل با دور زدن مقرراتی كه به موجب آن نهادهای خارجی می توانند از خارج از كشور کمک مالی دریافت كنندبارها قوانین محلی را نقض كرده است.

 

در ادامه ادعاهای دولت هند آمده است: همه اظهارات فو بین الملل درباره کار بشردوستانه و گفتن حقیقت چیزی غیر از یک حیله برای جلب توجه نسبت به فعالیت های آنها نیست که مغایرت آشکار با قوانین وضع شده در هند دارد.

کد خبر 977960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha