برکات طرح ملی سه شنبه های تکریم قابل توصیف نیست

تولیده با بیان اینکه برکات طرح ملی سه شنبه های تکریم قبال توصیف نیست، گفت: حضور مسئولان در محضر خانواده معزز شهدا در مناطق محروم و روستایی استان از برکات طرح ملی سه شنبه های تکریم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، صبح امروز(۹ مهر) در  مراسم اختتامیه طرح ملی سه شنبه های تکریم در این استان، اظهار کرد: قبل از هر چیزی از تفکر و تدبیری  که در راستای اجرای طرح ملی  سه شنبه های تکریم  در راستای تعظیم خانواده های معظم شهدا اندیشیده شده است، تقدیر می کنم.

 

«اسدالله تولیده» با بیان اینکه در اجرای این طرح هماهنگی بسیار خوب و کم نظیر بین بخشی بین دستگاه های مختلف  ایجاد شد، افزود: ارزش این طرح به این بود که  در بین دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان هم افزایی انجام شد که خدمت خانواده های شهدا رسیده و از محضر این عزیزان تجلیل شود.

 

وی با بیان اینکه نظیر چنین طرحی کمتر پیدا می شود و اجرای آن برکات فراوانی داشت، ابراز کرد: در راستای اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم از خانواده های معزز شهدایی که کمتر مورد توجه و  دیدار قرار گرفته بودند و یا مسئولان در منزل این خانواده ها حضور نیافته بودند، تجلیل شد، یکی از برکات این طرح بود که  در خانواده معزز شهدا در مناطق روستایی حضور پیدا می کردیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام بیان کرد: در طرح ملی سه شنبه های تکریم، اولا بر اساس سال شهادت و تاریخ شهادت شهدا در منزل خانواده  عزیز آنان به همراه مسئولان حضور پیدا کرده و علاوه بر شهر ایلام، شهرستان ها و‌ مناطق محروم  استان نیز  تحت پوشش اجرای این طرح ملی قرار گرفتند.

 

تولیده یادآور شد: در جریان دیدار با خانواده معزز شهدا، مسئولان اجرایی و فرهنگی استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با نگاه پدرانه ای که داشتند حضور یافته و در جهت رفع مشکلات خانواده شهدا در همان دیدار و همان لحظه اقدام و‌ پیگیری های لازم انجام  می شد.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این اجرای این طرح در سطح کشور از  طراز بالایی برخوردار بود و ما به عنوان مسئول در هنگام حضور در محضر خانواده های معزز شهدا در فضایی روحانی قرار می گرفتیم و موجب افزایش نشاط معنوی شده و شادی آور بود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ابراز کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم با  حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان اجرا شد که در این مراسم وزیر محترم وضعیت فرهنگی و رشادت های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس را به خوبی تشریح کردند.

 

تولیده با اشاره به اینکه ما هر چه داریم از شهدا و‌ پایداری و ایستادگی خانواده های معظم شهدا است، گفت: در استان ایلام با ۲۵۰هزار نفر جمعیت در زمان جنگ، لشکر یازده امیرالمومنین(ع) راه اندازی شد که برای امنیت و دفاع از آرمان های امام راحل، انقلاب و شهدا از جان و مال خود گذشتند و امروز این مردم و خانواده های شهدا شایسته تکریم هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار بالایی در استان ایلام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد و اصحاب رسانه و مطبوعات نیز در راستای اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در سطح استان با ما همراه بودند که قابل تقدیر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: واقعیت این است  که بنیاد شهید و امور ایثارگران که متولی اصلی بحث ایثارگران است با تکثر وظایف، تکالیف و خدمات مواجه است و شاید نتواند به این خانواده گسترده ایثارگران در کل کشور  به نحوی رسیدگی کند و این وظیفه تمام دستگاه های اجرایی و فرهنگی است که پای کار باشند و  یارگیر بنیاد شهید در بحث تجلیل و تکریم از ایثارگران و خانواده های معزز شهدا باشند.

 

«عمران خودآموز» بیان کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم یک ابتکار عمل مناسب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور کلید خورد و خوشبختانه توانست به یک برنامه سامان مند در کل کشور  در بحث تجلیل  از خانواده های شهدا تبدیل شود.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه این نوع نگاه در مسئولان استانی وجود دارد و استاندار ایلام  با پیگیری های بنیاد شهید و امور ایثارگران که داشتند به تمام دستگاه های اجرایی تکلیف کردند که از خانواده های شهدا و ایثارگران در طول هفته تجلیل شود  و این اتفاق کم نظیر در سطح استان در حال انجام است.

 

در پایان این مراسم نیز لوح تقدیر دکتر « حبیب رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به آقای تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اهدا شد.

کد خبر 978051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha