نشست علمی «تأثیرات متقابل زبان عربی و فارسی» برگزار می‌شود

نشست علمی «تأثیرات متقابل زبان عربی و فارسی» با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در تونس برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس با خانم هدی الورغی، مدیر روابط بین‌الملل شهر علوم تونس دیدار و پیرامون توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

 

فراهانی با اشاره به ملاقات صورت گرفته با مدیرکل شهر علوم و تأکید طرفین بر لزوم توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانه علمی و فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو کشور، به ارسال پیش نویس تفاهمنامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ایران در تونس و شهر علوم اشاره کرد.

 

وی بیان کرد: نظام‌مندسازی همکاری‌های مشترک در چارچوب اهداف  تعریف شده در راستای تقویت همکاری‌های دو جانبه از مهمترین اصول و سیاست‌های رایزنی فرهنگی ایران در تونس است و در این خصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌های مؤسسات، سازمان‌ها و مراکز فرهنگی و علمی تونس در چارچوب همکاری‌های مشترک همواره مورد توجه بوده است.

 

فراهانی ادامه داد: امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک علمی و فرهنگی با شهر علوم گامی مهم در راستای تقویت زمینه‌های تعامل و همکاری مشترک و نیز بهره‌مندی از توانمندی‌های سازمان‌ها، مراکز، مؤسسات و مجامع علمی و دانشگاهی در راستای تبادل تجربیات و برگزاری نشست‌ها و رویدادهای فرهنگی دو کشور به شمار می‌رود.

 

خانم هدی الورغی نیز در سخنانی، مطرح کرد: رمز موفقیت فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک، داشتن زبان درک مشترک و چشم اندازی استراتژیک برای برنامه‌ریزی‌های بلند مدت است و بسیار خوشحالم که رایزنی فرهنگی ایران در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه بسیار مصمم و فعال در این عرصه حاضر شده است.

 

مدیر روابط بین‌الملل شهر علوم تونس با اشاره به روز جهانی زبان عربی و برگزاری مراسمی در شهر علوم با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی تونس از رایزنی فرهنگی کشورمان برای حضور و مشارکت در برگزاری این مراسم دعوت به عمل آورد.

 

فراهانی نیز در پایان این دیدار با تشکر از دعوت شهر علوم پیشنهاد داد تا در چارچوب برنامه‌های روز جهانی زبان عربی، نشستی علمی با موضوع بررسی تأثیرات متقابل زبان عربی و فارسی بر یکدیگر برگزار که مورد موافقت مدیر روابط بین‌الملل شهر علوم قرار گرفت.

کد خبر 978055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha