برای تأمین نیروی خدماتی مدارس مازندران کمک کنید/۳۸هزار دانش آموز فاقد گوشی هوشمند درانتظار همدلی

سعدی پور به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس اشاره کرد و گفت: هر مدرسه باتوجه به جمعیت دانش‌آموزی نیازمند حداقل یک نیروی خدماتی است؛ فقط هزار و ۹۴۰ مدرسه درمازندران خدمتگزار دارد. برای تأمین نیروی خدماتی برای سایر مدارس نیاز به کمک داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضا سعدی‌پور» امروز(9مهر) در جلسه شورای آموزش و پرورش به  همت والای دانش آموزان مازندرانی برای کسب رتبه‌های زیر ده کنکور سراسری درسال جاری اشاره کرد و گفت: دانش آموزان استان امسال موفق به کسب رتبه ۲ علوم انسانی، رتبه ۶ علوم ریاضی و رتبه  ۱۰ علوم تجربی شدند.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران به ۲۶ دانش‌آموز راه‌یافته به مرحله دوم المپیاد کشوری نیز اشاره کرد و افزود: ۲۴ نفر از دانش آموزان استان به مرحله کشوری المپیاد نانو راه یافته‌اند.

 

وی  از  توزیع ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات هنرستانی در هفته جاری در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش استان خبر داد و یادآورشد: مازندران پس از استان قم در توزیع تجهیزات دوم کشور است.

 

سعدی پور به بازگشایی مدارس از 15شهریور امسال اشاره کرد و گفت:  ۱۷ درصد دانش‌آموزان مازندران در مدارس حضور می‌یابند که بالاترین میزان حضور مربوط به بندپی غربی با ۵۷ درصد و پایین‌ترین آن مربوط به شهرستان‌های نور و رامسر با ۳ و ۲ درصد است.

 

وی حضور دانش‌آموزان شهرستان ساری مرکز مازندران را ۷ درصد اعلام کرد و خاطرنشان شد: آموزش غیر حضوری دانش آموزان از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی با کمک صدا و سیمای مرکز تبرستان برقرار است.

 

سعدی پور به بازرسی چهار هزار و 123 مدرسه استان بر اساس شاخص‌های مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: سه هزار و 661مدرسه فاقد سرویس بهداشتی است و ۴۶۲ مدرسه دارای سرویس بهداشتی پایین‌تر از حد استاندارد است.

 

وی با بیان اینکه ۷۴ مدرسه فاقد لوله‌کشی مایع دستشویی و ۲۴۱ مدرسه فاقد آبخوری مجزا از سرویس بهداشتی است، اظهار کرد: رفع مشکلات آبخوری و سرویس بهداشتی مدارس استان با توجه به شیوع کرونا و اهمیت سلامت دانش‌آموزان مورد توجه آموزش و پرورش استان  است.

 

سعدی پور به اوج گیری کرونا و اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: هر مدرسه با توجه به جمعیت دانش‌آموزی نیازمند حداقل یک نیروی خدماتی آموزش دیده به منظور اجرای برنامه مدون نظافت و ضدعفونی، دفع بهداشتی زباله، نظارت بر وجود صابون مایع و...است که متاسفانه فقط هزار و 940 مدرسه استان از نیروی خدمتگزار و یا سرایدار برخوردار است ؛ برای تأمین نیروی خدماتی برای سایر مدارس نیاز به کمک داریم .

 

وی به پویش هم‌کلاسی مهربان برای تهیه گوشی هوشمند برای ۴۰ هزار دانش‌آموز فاقد این ابزار آموزشی اشاره کرد وگفت: هشت هزار و 200 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد و 2هزار و 300 نفر نیز تحت پوشش بهزیستی هستند که تهیه گوشی هوشمند برای این دانش آموزان در اولویت قرار دارد.

 

سعدی‌پور با بیان اینکه تاکنون 2هزار تبلت و گوشی هوشمند در اختیار دانش‌آموزان نیازمند استان قرار گرفته است، اظهار کرد: تلاش داریم با همکاری بانک ملی ایران، برخی از دانش آموزان و معلمان استان برای تهیه گوشی هوشمند از وام قرض‌الحسنه ۲ میلیون تومانی برخوردار شوند.

کد خبر 978082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha