اجرای برنامه امنیتی مراسم اربعین آغاز شد

فرماندهی عملیات کربلا آغاز اجرای برنامه امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومة، «فاهم الکریطی» سخنگوی فرماندهی عملیات کربلا امروز(چهارشنبه نهم 1399) گفت: ارگان های مختلف نظامی اجرای برنامه امنیتی ویژه مراسم اربعین امام حسین(ع) را در استان کربلای معلی آغاز کردند.

 

الکریطی افزود: این برنامه شامل استقرار نیروهای نظامی در محورهای بغداد، کربلای معلی، بابل و نجف اشرف است. این برنامه با هدف تامین امنیت و حمایت لازم از زایران اجرا می شود.

 

وی تاکید کرد: استان کربلای معلی برای استقبال از زایران همه استان های عراق باز است.

 

سخنگوی فرماندهی عملیات کربلا گفت: نیروهای پلیس، ارتش و سایر ارگان های نظامی و گروه های ترافیکی و عبور و مرور، خنثی سازی مواد منفجره و بهداشت وابسته به وزارت دفاع  برای اجرای این برنامه یکپارچه شده اند.

 

الکریطی افزود: سرلشکر« علی الهاشمی» فرمانده عملیات کربلای معلی به طور مستقیم بر برنامه های امنیتی مربوط به حفاظت از زایران نظارت خواهد کرد.

 

در همین حال، «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیاله در حشد شعبی گفت: چالش های امنیتی در دیاله باعث شد تا حشد شعبی مشارکت بی سابقه ای در برنامه مراسم اربعین از طریق 9 محور داشته باشد.

 

الحسینی افزود: پنج هزار نیرو از هفت تیپ حشد شعبی در برنامه حمایت از مراسم اربعین به حالت آماده باش در آمدند و برای تامین امنیت زایران در مناطق مختلف دیاله به سمت کربلای معلی مستقر شدند.

 

کد خبر 978091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha