رفع واقعی موانع تولید و حمایت از صادرات مورد انتظار است

حسین زادگان گفت: بخش های تولید و صادرت استان احتیاج به توجه جدی دارد، باید از مباحث آزمون و خطا خارج شویم، بروکسی‌های زائد را باید از بین ببریم. نگران تعطیلی شدن بیش از ۳۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مازندران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« احمد حسین زادگان » امروز(9مهر) در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:  وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتباط مستقیمی با مسائل اقتصادی و تولیدی در کشور دارد، امیدواریم این وزارتخانه به تولیدکنندگان کمک کرده تا مشکلات استان حداقل در حوزه خصوصی مرتفع شود.

 

استاندار مازندران یادآور شد: شرایط اقتصادی کشور شرایط سختی است بخشی از آن مربوط به مباحث مادی و معنوی است، همه ما از وضعیت موجود و نارضایتی مردم مطلع هستیم، آستانه تحمل مردم پایین آمده است.

 

وی افزود: بخش تولید احتیاج به توجه جدی دارد، باید از مباحث آزمون و خطا خارج شویم، بروکسی‌های زائد را باید از بین ببریم، ما تولیدکنندگانی داریم که تحت حمایت قرار گرفتند ولی باز همچنان کارها لنگ می ماند، در حوزه‌های مختلف مشکلات زیادی داریم.

 

حسین زادگان با اشاره به پیشنهاد دبیرخانه در حوزه توجه رفتارهای متفاوت بانک‌ها، گفت: از این قبیل مشکلات در بخش خصوصی همچنان حل نشده باقی مانده است، برخی بانک ها خودشان را تافته جدابافته می‌دانند و خودش را نیازمند به دولت نمی‌بیند چه می‌توان کرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگرچه  مشکلات بخش دولتی راحت‌تر در کارگروه‌های تسهیل حل می‌شود اما  اراده جمعی برای درک درست از واقعیت‌های اقتصادی کشور هنوز در همه بخش‌ها جا نیفتاده است. نیازمند اراده جمعی و تعامل و توجه به عنصر زمان هستیم.

 

حسین زادگان متذکر شد: باید بدانیم که چند درصد مصوبات اجرایی شده، مابقی چه شده است، باید حل شود، بانک خصوصی جلوی همه می‌ایستد و کسی جلویش را نمی‌گیرد باید یکبار برای همیشه تکلیفش معلوم شود؛ باید نقش و جایگاه بانک خصوصی خاطی در مقابل توسعه کشور مشخص شود.

 

استاندار مازندران اعلام کرد: در حوزه صادرات سال‌ها موانعی داریم، بخشی از آن ملی است دست ماها نیست، بخش اعظمی که دست ما است، سال‌ها است می‌گوییم مازندران به عنوان استان مرزی با کشورهای همسود(cis) در اولویت است می‌گوییم توجه کنید، نیازمند شرکت حمل و نقل و امکانات هستیم.

 

وی گفت: توجه به این استان برای قرارگرفتن در مقابل کشورهای رقیب اولویت دارد، آن کشورها حمایت دولت‌ها را دارند، ما برای اخذ ارز آزاد باید به هر دری بزنیم، تا کی  نگران تعطیلی بیش از ۳ هزار واحدتولیدی و صنعتی استان باشیم.

 

استاندار مازندران خطاب به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بررسی وضعیت معادن مازندران بارها پیگیری شد، وضعیت متفاوت معادن ما با توجه به اقلیم این استان مشخص شود، هر روز قانون‌های جدید تصویب می‌شود، باید قوانین مختص استان ما باشد، قیمت های زمین مناطق در حال افزایش است.

 

حسین زادگان در پایان اذعان کرد: باید برای مازندران شرایط شاخص ببیند، پنجاه بار طرف مجوز می‌گیرد دستگاه قضایی یک شبه حکم صادر می‌کند. تمام، مباحث کلان نیاز به دستور مقام معظم رهبری دارد.

کد خبر 978142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha