سه خانه فرهنگ دیجیتال شهری و روستایی در آران و بیدگل راه اندازی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از راه اندازی سه خانه فرهنگ دیجیتال وابسته به کانون های مساجد در سطح این شهرستان خبر داد.

«سعید ضابطی» در حاشیه افتتاح خانه فرهنگ دیجیتال مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهر ابوزیدآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: این خانه فرهنگ، نخستین خانه فرهنگ دیجیتال شهر ابوزیدآباد است که با تلاش کانون فرهنگی منتظران مهدی(عج) و با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در سطح این شهرستان راه اندازی شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در راستای برآورده ساختن نیاز سه کانون فرهنگی هنری مهدی(عج) شهر ابوزیدآباد، ثامن الائمه(ع) محمدآباد کویرات و خاتم الانبیاء (ص) روستای قاسم آباد این شهرستان و تامین اقلام کتابخانه ای و رایانه ای جهت ایجاد زیرساخت های فرهنگی هنری در روستاها و تقویت مساجد در حوزه فناوری های روز، این کانون های فرهنگی حمایت تجهیزاتی شدند.

 

ضابطی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی(عج) شهر ابوزیدآباد جزء سه کانون فعال و بالای ۱۰ هزار امتیاز این شهرستان در سطح استان اصفهان است، ادامه داد: این کانون به همراه دو کانون قمربنی هاشم(ع) روستای کاغذی و سید احمد خمینی(ره) یزدل از طرف دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

 

ضابطی با اشاره به فعالیت های خانه های دیجیتال در حوزه فناوری های نوین گفت: مردم با استفاده از امکانات خانه های دیجیتال می توانند از بانک اطلاعات و نرم‌افزارهای حوزه‌ های مختلف از جمله خانواده، كودكان و نوجوانان، بازی و سرگرمی های ديجيتال، آموزشی، اعتقادی و مذهبی، انقلاب و دفاع مقدس كه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، استفاده كنند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل در ادامه بیان داشت: موضوع اينترنت پاك ، سیستم و خدمات رایانه ای هم در خانه های دیجیتال وجود دارد تا دسترسی آسان تر مردم به پايگاه های مفيد و امکانات دیجیتالی فراهم شود.

 

ضابطی، کانون های فرهنگی هنری مساجد را سنگرهای مقابله با تهاجم فرهنگی و بهترین فضای تربیتی و پرورش روحیه دینی مذهبی جوانان دانست و افزود: كانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت های بالایی که دارند، به عنوان يكی از مكان های اصلی برای تأسيس خانه های فرهنگی ديجيتال در نظر گرفته شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل تاکید کرد: كانون های مساجدی كه احساس می كنند ظرفيت تأسيس اين مراكز را دارند می توانند درخواست خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند تا پیگیری لازم جهت اخذ مجوز و راه اندازی این مراکز انجام شود./

 

کد خبر 978178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha