بازدید رایزن فرهنگی ایران از هنرهای اسلامی موزه «بناکی» یونان

​مهدی نیکخواه قمی در جریان بازدید از هنرهای اسلامی موزه «بناکی» یونان، پیشنهاد اجرای برنامه‌های مشترک موزه‌ای بین دو کشور به ویژه برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هنری را داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان ضمن بازدید از موزه بناکی با خانم مینا موراییتو، مدیر بخش هنرهای اسلامی این موزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

خانم موراییتو ضمن معرفی ساختار موزه بناکی و بخش مختص هنرهای اسلامی و تشریح ظرفیت‌های همکاری مشترک، سال آینده را سال پُر رویدادی عنوان کرد و گفت: سال 2021 دویستمین سالگرد استقلال یونان از امپراتوری عثمانی است، لذا بدین مناسبت برنامه‌های فرهنگی متنوعی پیش بینی شده است. ما در موزه بناکی هم فضای نمایشگاهی داریم و هم علاقه‌مندیم از کارگاه‌های آموزشی هنری مانند خطاطی، نگارگری و ... بهره مند شویم.

 

نیکخواه قمی ضمن استقبال از حضور فرهنگی در برنامه 2021 یونان، بر همکاری‌های بین موزه‌ای و اجرای برنامه‌های مشترک تأکید کرد.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در یونان با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعلیق برخی برنامه‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی را راهگشا دانست و آمادگی این نمایندگی فرهنگی به منظور برپایی کارگاه‌های آموزشی و هنری اعلام کرد.

 

گفتنی است؛ موزه بناکی در سال 1930 توسط «آنتونیس بناکیس» تأسیس شد. این موزه، آثار هنری حوزه تمدنی اسلامی و مناطق آسیایی شاهکارهایی از هند، ایران، بین النهرین، خاورمیانه، عربستان، مصر، شمال آفریقا، سیسیل، اسپانیا و آسیای صغیر را در بر می‌گیرد و در قالب دوره‌های تاریخی تقسیم می‌شوند. مساحت بخش هنرهای اسلامی این موزه بالغ بر۱۰۰۰ متر مربع است که بیش از ۸۰۰۰ قطعه سرامیک، کارهای فلزی، طلا، منبت‌کاری، بلور، منسوجات و انواع سنگها و اسلحه‌های مربوط به دوران صدر اسلام، در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

کد خبر 978191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha